Nagy munka kezdődik a Dunán

A Dunán évtizedek óta nem végeztek fenntartási-karbantartási munkákat, ezért nagyon alacsony a hajózható napok száma. Ez most megváltozik.
Németh Géza, 2018. január 17. szerda, 06:20
Fotó: Napi.hu

Az Utiber Közúti Beruházó Kft., a Viziterv Consult Kft. valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tervezheti a Duna jobb hajózhatóságához szükséges fejlesztéseket, nettó 1,3 milliárd forintért - tette közzé a ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Közbeszerzési Értesítőben.

A feladat pontos meghatározása így szól: a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló, a Transzeurópai Közlekedési Hálózat - TEN-T belvízi út fejlesztéséhez kapcsolódó tervezői feladatok ellátása. A munkát az EU finanszírozza.

A közlemény kitér arra, hogy a magyar Duna-szakasz a Rajna-Majna- Duna közel 3300 km-es víziútrendszer középső részén helyezkedik el, ezért meghatározó jelentőségű a kelet-nyugati hajózás tekintetében.

A Dunán évtizedek óta nem végeztek fenntartási-karbantartási munkákat, melynek eredményeként ma már a hajózható napok száma 250 nap alá csökkent. Így hajózhatósági szempontból nem felel meg a nemzetközi elvárásoknak.

A felmérések szerint a Szob és a Déli országhatár közötti szakaszon összesen 31 helyszínen, összességében közel 52 kilométeren kell a hajózhatóság javítása érdekében beavatkozni a vízgazdálkodás, a környezet- és természetvédelem követelményeit is kielégítő módon. Az előzetesen becsült beavatkozási helyszínek száma a Szap és Szob közötti szakaszon 12, az érintett folyószakasz hossza pedig 40 kilométer.

A nyertesekkel a NIF még december 15-én kötötte meg a szerződést.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK