Nagyot robbant a patinás magyar márka

Saját üzemet épít az elmúlt negyvenöt év egyik ismert magyar üdítőitalcége, a Márka, amely az elmúlt években rohamosan bővítette árbevételét. A vállalat megcélozta a külföldi piacokat is, az első körben a Balkánon terjeszkednének.
Napi.hu, 2016. augusztus 25. csütörtök, 08:39

Új üzem építésébe fog az M0-s és az M5-ös autópályához közeli felsőlajosi ipari parkban a Márka Üdítőitalgyártó Kft. - tudósított a Népszabadság. Jelenleg bérgyártásban készíttetik a Márka márkanevű italokat, az új üzem lehetővé teszi, hogy rugalmasabban reagáljanak a piaci igényekre.

A beruházás költsége hárommilliárd forint, amelyet részben önerőből, részben pályázati pénzből, részben a növekedési hitelprogram keretében felvett kölcsönből fizetnek. A cég külföldön, a Balkánon is terjeszkedni akar, de az új üzem lehetővé teszi, hogy más térségeket is célba vegyenek.

A vállalat az utóbbi időben kiválóan teljesít. Míg 2010-ben még csak 500 millió forint árbevételt értek el, 2014-ben 20,4 milliárdot, tavaly pedig 2,6 milliárdot söpörtek be. Egy nagy ugrással 2016-re közel 3,5 milliárd forint forgalmat terveznek.

Az első, szőlőízű márkát 1973-ban palackozták, majd a gyártás az ország több pontján is megkezdődött. A nyolcvanas évek végére visszaesett a márka, ezután majdnem feledésbe merült. A jelenlegi tulajdonos 2007-ben vásárolta meg a márkanév használatának jogát. Az üdítőt családi vállalkozásban készíti.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2016.08.25 10:43

A régi meggy Márka az jó volt, szerettem. Most sem olyan rossz, de a zöld műanyag flakon fura ízt ad neki, akár a Canada Dry-nak is.
Én nem vásárolok zöld flakonos üdítőt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html