A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A négysávosításra a 8+444 - 27+182 kilométer szelvények között kerül sor. A körforgalmi csomópont és a tengelysúlymérő állomás pedig a 37-es és a 38-as főutak csatlakozásában létesül.

Az első rész a közel 20 kilométeres útszakasz 2x2 sávosra bővítését és a burkolat megerősítését tartalmazza. amit a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nettó 20 milliárd 996 millió forintos ajánlattal nyert meg. A becsült ellenérték 21 milliárd 473 millió volt.

A második részbe a körforgalom és a tengelysúlymérő állomás építése tartozik, ennek nyertese a HE-DO Építő Zrt., nettó 741 millióval. Itt a becsült ellenérték nettó 501 millió forint volt.

Indult még a tenderen a Strabag Építőipari Zrt., a Kelet-Út Építőipari, Beruházó és Szállítmányozó Kft., az SDD Konzorcium, amelynek tagjai a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. voltak, illetve egyéniben szerepelt még a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt., a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft. valamint a Szilvási Építő, Beruházó, Kereskedő és Szolgáltató Kft.

A Napi.hu tavaly novemberben írt arról, hogy a kormány 460 milliárd forintot hagyott jóvá útépítésékre. A felsorolásban szerepelt a 37-es számú főút Gesztely és Szerencs közötti szakaszának bővítése is.