Az irodákban egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyintéző dolgozik, ezért kizárólag előzetes időpontfoglalással lehet ügyet intézni. Ezt online vagy telefonon lehet megtenni.

Az ügyintézők a pultra rögzített plexilap mögül kommunikálnak az ügyfelekkel, az NKM az irodákat folyamatosan fertőtleníti, valamint minden helyszínen több kézfertőtlenítőt is kihelyez. Az irodákba csak maszkban lehet belépni, kísérő nélkül, ugyanakkor nincsen korosztályokhoz kötött idősáv.

Az NKM arra kéri ügyfeleit, az előzetesen lefoglalt időpontra érkezzenek pontosan, és hozzák magukkal a szükséges igazolványokat, dokumentumokat.

A vállalat ugyanakkor arra buzdítja ügyfeleit, hogy ha tehetik, válasszák a legtöbb ügy intézésére alkalmas online ügyfélszolgálatot, mobilapplikációt, telefonos, vagy írásos ügyfélszolgálatot.