Túl hangos reklám miatt figyelmeztették a Hír TV-t

Jogszerű magatartásra szólította fel a médiatanács a Hír TV és a Magyar Katolikus Rádió 102,6 Mhz szolgáltatóját - írja az MTI a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közlése nyomán.
Szász Péter, 2020. december 16. szerda, 16:55
Fotó: Getty Images

A Hír TV szolgáltatója öt alkalommal túl hangos reklámot, a Magyar Katolikus Rádió 102,6 Mhz szolgáltatója pedig a szerződésben vállaltakhoz képest kevesebb saját műsorszámot tett közzé.

A médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét - írták.

A testület megbízta az NMHH-t, hogy idén is működtesse a valóságshow-barométerét, amelynek elsődleges célja, hogy a gyermekek védelmében a hatósági vizsgálatokon túlmutató módszerekkel elemezze és az internetes publikáción keresztül szemléltesse a műfajban megjelenő aggályos tartalmak változásait.

A hatóság a november közepén elindult Való Világ powered by Big Brother 10 című műsorban megjelenő káros magatartásmintákat számszerűsítve heti rendszerességgel jelenteti meg. Az előző kilenc évad tapasztalatai alapján a "VV-barométer" az adott műsort hat változó - a szexualitás, a szexuális kontextusban megjelenő meztelenség, a trágár kifejezések, a dohányzás és a direkt, illetve indirekt módon feltűnő alkoholfogyasztás - segítségével kvantitatív módszerekkel elemzi. Az NMHH a barométerrel a tudatos médiafogyasztás fontosságát és az aggályos, káros tartalmak jogszabályokon túlnyúló, ártalmas hatását kívánja bemutatni.

Az idei adatok már olvashatók az NMHH oldalán.

HOZZÁSZÓLÁSOK