Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A szupermarketek 2 százalékkal tudták növelni értékbeli részesedésüket a háztartások napi fogyasztási cikk bevásárlásaiból az elmúlt egy évben - állapítja meg a GfK Hungária jelentése. A növekedést, illetve a diszkontok piacrészesedésének egy százalékpontos csökkenését részben a Plus diszkont lánc tagjainak Spar szupermarketekké történő átalakítása magyarázza.
A következő időszakban a szupermarketek helyzete előreláthatólag a válság ellenére is erősödni fog, elsősorban a további áruháznyitásoknak köszönhetően - véli Kui János, a GfK Hungária kereskedelem szektorának menedzsere.
A Plus-Spar-átalakulás miatt a diszkontok között rövid távon további piacvesztés valószínűsíthető, azonban a Plusok eltűnéséből eredő piacvesztést tompítani, majd hamarosan ellensúlyozni fogják a további üzletnyitások, új szereplők esetleges piacra lépése a szegmensben, a fogyasztók válság okozta takarékossági törekvései, illetve a diszkontok elfogadottságának és kedveltségének növekedése (melyhez a diszkontcsatornában működő láncok nagyban hozzájárulnak a helyi igényekhez fokozatosan alkalmazkodó termékkínálatukkal, stratégiájukkal).
A hipermarketek intenzív növekedése körülbelül másfél éve megtorpant. Az expanziójuk lassulása érthető, hiszen bizonyos vásárlóerő és lélekszám alatt célszerűbb kisebb alapterületű üzleteket működtetni. Új piaci belépő középtávon nem várható, azonban néhány év távlatában a meglévő láncok további áruháznyitásainak köszönhetően várhatóan további 1,5-2 százalékponttal növelni tudják piacrészüket.
Az egyes bolttípusok piaci részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából, 2000-2009. I. félév (az adatok százalékban kifejezve; 2013-ra vonatkozóan becsült adatok)
Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó.