Egy év alatt a közlekedésbe vonható metántartalom több mint 7 millió liter gázolaj felhasználásának elkerülését, megközelítőleg 180 autóbusz meghajtását, 13 millió buszkilométer megtételét jelentheti - állítja buszgyártó vállalat.

Ez a megújuló energiaforrás az ország teljes közlekedési célú energiafelhasználásának az 1,3 százalékát adhatja, amely markáns előrelépést hozhatna az EU által 2020-ra kitűzött megújuló energiafelhasználás célértékeinek elérésében. Az áttéréssel jelentősen csökkenthető a szén-dioxid, a nitrogén-oxidok és a szilárdrészecske kibocsátás.

Magyarországon egyelőre csak Szegeden alkalmaznak földgázhajtású buszokat a tömegközlekedésben. Külföldön azonban jóval népszerűbb a gáz, mint hajtóanyag használata a tömegközlekedésben. Nemcsak a tengerentúlon, hanem az élen járó Svédország után Görögországban és Spanyolországban is egyre nő a gázüzemű eszközök száma a tömegközlekedésben a közlemény szerint.

A NABI autóbuszgyár, amely jelenleg is gyárt gázüzemű autóbuszokat az Egyesült Államok piacára, Magyarországon is hasznosítaná a cégnél meglévő mérnöki tudást és technológiát a gázhajtás magyarországi elterjesztésére a tömegközlekedésben - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

A cég eddig összesen 3.491 gázhajtású autóbuszt gyártott az elmúlt közel másfél évtizedben, ami az összes leszállított NABI autóbusz 43,5 százaléka. A környezetbarát buszok az Egyesült Államok városaiban teljesítenek szolgálatot.

A NABI Kaposváron és Budapesten működtet autóbusz karosszéria gyártó és összeszerelő üzemet, a cég mintegy 400 főnek ad munkát.