Ötmilliós bírságot kapott a Digi

A Digi Kft. az előfizetők értesítése nélkül, a vállalt határidő előtt, jogsértő módon távolított el egyes televíziós csatornákat programcsomagjaiból. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a jogsértő magatartás miatt ötmilliós bírsággal sújtotta a szolgáltatót.
Diószegi József, 2013. május 8. szerda, 10:26
Fotó: Napi.hu

Az elmúlt év végén sok Digi-előfizető adott hangot felháborodásának amiatt, hogy szolgáltatójuk egyik napról a másikra eltávolította a kábel és a műholdas televíziós csomagokból a Discovery-csatornákat. Az előfizetők védelmében az NMHH hivatalból indított vizsgálatot, hogy kiderítse, a szolgáltató a jogszabályokat betartva járt-e el. Az NMHH a vizsgálat során megállapította, hogy a Digi több szempontból sem a jogszabályoknak megfelelően járt el.

A szolgáltató nem tartotta be saját általános szerződési feltételeit (ÁSZF), amikor a Discovery-csatornákat az általa vállalt határidő előtt, előzetes értesítés nélkül kivette a programcsomagokból. Ezzel azok az előfizetők jártak rosszul, akik abban a hiszemben szerződtek a szolgáltatóval - akár több évre is -, hogy az általuk kedvelt csatornák legalább a szolgáltató által vállalt ideig biztosan a választott csomagban maradnak. Azzal pedig, hogy a változásról nem értesítette őket előre, megfosztotta az előfizetőket attól a lehetőségtől, hogy a változásra felkészüljenek, és még időben egy másik szolgáltatóra váltsanak.

A szolgáltató emellett az NMHH irányában fennálló bejelentési kötelezettségének is késve tett eleget, mivel a programcsomag átalakítását a változtatások bevezetése előtt 30 nappal jeleznie kellett volna a hatóságnak. A jogsértések miatt a hatóság ötmillió forint pénzbírságot szabott ki, és a Digi Kft.-t arra is kötelezte, hogy honlapján egy, az előfizetőket tájékoztató közleményt tegyen közzé.

HOZZÁSZÓLÁSOK