Óvatosságra inti a Telekomot az EMFESZ

A világban egyáltalán nem szokatlan dolog, hogy a távközlési szektorban tevékenykedő cég az energiapiacra lép ki; ugyanakkor a másutt bevált dolog Magyarországon nem feltétlenül klappol elsőre - kommentálta Gallyas Igor, az EMFESZ Első Magyar Földgáz és Energiakereskedelmi és Szolgáltató Kft. kommunikációs vezetője a Magyar Telekom bejelentését.
NAPI, 2010. március 11. csütörtök, 17:53
Fotó:

Amint arról beszámoltunk, a távközlési cég úgy döntött, hogy a magyar kiskereskedelmi energiapiacon - kiterjedt értékesítési hálózatára építve - földgáz- és villamosenergia-viszontértékesítésbe kezd.

A társaság vélhetően különféle csomagokat fog kínálni a különböző fogyasztói csoportoknak hosszabb távon - tette hozzá Gallyas.

A külföldi példák alapján valószínűleg úgy valósítja meg a Telekom az energiaszolgáltatói piacra való kilépést, hogy a gáz- és áramkereskedőkkel való szerződés után a már létező értékesítési rendszerébe kapcsolja be az ajánlatokat. Így például az internet mellett majd földgázt és villamos energiát is kínálhat majd a már működő felületein - véli a külföldi tapasztalatok alapján Gallyas Igor.

A kommunikációs vezető szerint ugyanakkor a távközlési cégnek is hasznosak lehetnek az EMFESZ tapasztalatai. Ennek lényegét Gallyas az LGT-t idézve szemlélteti, miszerint Amerikából bejön a zene, de a közönség nem, vagyis a nagyvilágban bevált dolog Magyarországon nem feltétlenül klappol elsőre.

A hazai sajátságok érvényesülése miatt például az EMFESZ is azzal szembesült a magyar gázpiacra lépése után, hogy az Angliában és Skandináviában bevált, sikeres online értékesítési konstrukció Magyarországon kevésbé voltak hatékonyak. Ezzel együtt a kommunikációs vezető bízik benne, hogy mint a versenyt fokozó lépés, a fogyasztók javára válik az új szereplő megjelenése.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csukmunnammoj, 2010.03.12 10:37

Meglehetősen széles tevékenységi kört fog ellátni Telekom ! A 2009-es év végén például elindította a szerencsjáték üzletágát is melyet összekapcsolt az autókereskedelem támogatásával. Miután Európában számos konstrukciót találtak ki az autóipar támogatására a Telekom speciálisan magyar "kvízjáték" nevű szerencsejátékkal segítette az eladást a "90 Golf 90 nyertes" akcioban. Nem lesz ez egy kicsit sok?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html