Amint arról beszámoltunk, a távközlési cég úgy döntött, hogy a magyar kiskereskedelmi energiapiacon - kiterjedt értékesítési hálózatára építve - földgáz- és villamosenergia-viszontértékesítésbe kezd.

A társaság vélhetően különféle csomagokat fog kínálni a különböző fogyasztói csoportoknak hosszabb távon - tette hozzá Gallyas.

A külföldi példák alapján valószínűleg úgy valósítja meg a Telekom az energiaszolgáltatói piacra való kilépést, hogy a gáz- és áramkereskedőkkel való szerződés után a már létező értékesítési rendszerébe kapcsolja be az ajánlatokat. Így például az internet mellett majd földgázt és villamos energiát is kínálhat majd a már működő felületein - véli a külföldi tapasztalatok alapján Gallyas Igor.

A kommunikációs vezető szerint ugyanakkor a távközlési cégnek is hasznosak lehetnek az EMFESZ tapasztalatai. Ennek lényegét Gallyas az LGT-t idézve szemlélteti, miszerint Amerikából bejön a zene, de a közönség nem, vagyis a nagyvilágban bevált dolog Magyarországon nem feltétlenül klappol elsőre.

A hazai sajátságok érvényesülése miatt például az EMFESZ is azzal szembesült a magyar gázpiacra lépése után, hogy az Angliában és Skandináviában bevált, sikeres online értékesítési konstrukció Magyarországon kevésbé voltak hatékonyak. Ezzel együtt a kommunikációs vezető bízik benne, hogy mint a versenyt fokozó lépés, a fogyasztók javára válik az új szereplő megjelenése.