Szijjártó barátja rengeteget kaszált tavaly

Szijjártó régi barátjának egyik cége mérföldekkel többet nyert mint tavaly, másik cége sokat veszített.
Napi.hu, 2016. június 6. hétfő, 17:02

Szijjártó Péter barátjának, Kuna Tibornak az egyik cége, a Trinity Communications is jól hasított tavaly a feltöltött pénzügyi beszámoló alapján - szúrta ki az Mfor.hu.

Kuna 2003 és 2008 között a Fidesz-frakció kabinettitkára volt, s egyúttal Szijjártó Péterhez is baráti szálak fűzik. Kuna másik cége, a Young and Partners ugyanakkor kevésbé teljesített jól 2015-ben. A Trinity Communicationt még 2010-ben alapította Kuna Tibor Heliopolis Consulting Tanácsadó és Szolgáltató Kft. néven, majd 2014-ben felvették a Trinity nevet.

A cég 2015-ben 4,515 milliárdos nettó árbevételt ért el, ami 17 százalékkal magasabb az előző évinél, ez illetve egyéb bevételei (37,3 millió forint) fedezték 3,566 milliárdos anyagjellegű és 220 milliós személyi kiadásait. Előbbi 27, míg utóbbi 4,3 százalékkal emelkedett egy év alatt. A mérleg szerinti eredmény a tavalyelőtti nullához képest tavaly 11,6 millió forint volt.

A cég előreláthatólag idén is nagyot fog hasítani, hiszen 2016 március-decemberben a Szerencsejáték Zrt.-vel kötött egy keretszerződést marketing és kommunikációs feladatok ellátására. A Trinity nem először volt befutó a Szerencsejátéknál, hiszen már tavaly is 61,4 milliós szerződést kötött meg önállóan, és Kuna másik cégével, a Young&Partners-szel konzoricumban 2,8 milliárd forint értékben szerződött a lottótársasággal. Sőt, tavaly fél évre az MTVA kommunikációs feladatait is megkapták, igaz, a szerződés értéke mindössze 21,5 millió forint volt. A cég az MVM arculatcseréjével kapcsolatos 25 milliárdos gigatender feladataiban is részt vett idén, így ennek pozitív hozadékai majd az idei évről szóló beszámolóban jelentkeznek.

Kuna Tibor másik cégénél, a Young and Partners Kft.-nél ugyanakkor hatalmas visszaesés figyelhető meg. A vállalatnál mind az értékesítés nettó árbevétele, mind az anyag- és személyi jellegű ráfordítások értéke csökkent. Az értékesítés 40 százalékkal, az anyagjellegű költségek 42, míg a személyi jellegű költségek 30 százalékkal estek vissza tavaly 2014-hez képest.

HOZZÁSZÓLÁSOK