A városvezető biztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet, s jelezte, hogy a kormány szeptemberi határidőt tűzött ki a végleges döntésre.

A behajtási díj pótlásáról szólva jelezte, hogy vannak olyan - meg nem nevezett - lehetőségek, amelyeket kizártak, s hasonlóan vélekednek a rendelkezésre álló alternatívák preferenciasorrendjéről.

"Úgy gondolom, hogy a kormányülésen hallottak alapján nem lesz nehéz megállapodni" - szögezte le Tarlós István, hozzátéve, hogy nagyon jó hangulatú, egyértelműen előremutató tárgyalást folytattak. A BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást április végén kötötte meg a kormány és a főváros. A dokumentum - több más elem mellett - tartalmazta a behajtási díj budapesti bevezetését, azonban az Országgyűlés július elején leszavazta az annak lehetőségét megteremtő törvénymódosítást. Korábban a főpolgármester többször is világossá tette, hogy nem ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, arról a kormány és a főváros közötti megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik, s eredetileg azt az előző városvezetés vállalta a 4-es metró uniós támogatásának kötelező feltételeként.

A városvezető korábban leszögezte azt is, hogy a megállapodás többi eleme érintetlen marad, s személy szerint az iparűzési adó áthangolását tartaná a legjobb megoldásnak a dugódíj pótlására, mert az sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot nem érintené negatívan.