Telefonos reklámok taroltak a közterületeken

Az elmúlt fél év közterületi kampányait vizsgálva a távközlési szektor hirdetéseit látták a legtöbben (51 százalék), s tudták azonosítani (42 százalék) - derül ki a Szonda Ipsos Postertest elnevezésű kutatássorozatának visszatekintő elemzéséből.
NAPI, 2009. augusztus 10. hétfő, 15:01

Az év első felének kampányiról általánosságban elmondható, hogy az észlelési és azonosítási mutatók élén a legismertebb, legmarkánsabb arculattal rendelkező hirdetők, termékek állnak. Tetszeni inkább a magas színvonalon megvalósított, markáns üzenettel rendelkező kreatívok tetszettek, aktivizálásban pedig az első tízben döntően impulzív vásárlási termékek szerepelnek.

A felületek észlelésének alakulását leginkább a felület-darabszám határozza meg, bár 400 felület alatti kampányokkal is be lehetett kerülni a Top 10-be. Ez tökéletesen bizonyítja, hogy nem csak a mennyiség számít, hanem a felületek minősége, illetve a területi eloszlás is.

Az idei első félévben a távközlési szektor teljesített a legkiemelkedőbben, ennek a szektornak a kampányait látták a legtöbben, és erről tudták legtöbben megmondani, hogy miről is szól a plakátja. A távközlési hirdetések eredményeit a magas felületszámok, a karakteres megjelenés és a jól bejáratott színvilág segítette.

Az embereknek leginkább a háztartási gép - kisgép kampányok és az utazás-turizmus szektor kampányai tetszettek, és ezek aktivizálták is a legtöbbeket arra, hogy megvegyék a plakátokon látható terméket vagy igénybe vegyék a hirdetett szolgáltatást - derül ki a kutatásból.

HOZZÁSZÓLÁSOK