Elsősorban könyvelési, adminisztrációs, számlázási és munkaszervezési szempontból lesz előnyösebb az eddigi három társaság helyett egyet működtetni - mondta lapunknak a cégvezető-tulajdonos. A presztízsszempont mellett az új budapesti és a tervezett első vidéki üzletek megnyitása is indokolta a Főzelékfaló Vendéglátóipari Zrt. megalakítását.
Az új társaság Bársony Ferenc első éttermeit - kezdetben bt.-ként, majd kft.-ként - működtető Mákosguba és Tofi cégek, valamint a 2005-ben a franchise-ra alapított Főzelékfaló Ételbár Kft. összeolvadásával jött létre. (A nyereséges alapüzleteket a Mákosguba üzemeltette, az új cég mégis a bevezetett és levédett Főzelékfaló nevet vette fel.) A zrt. jegyzett tőkéje 20 millió forint, saját tőkéje összesen 77,5 millió forint.
Bársony az Arena Plazától is nagy sikert vár a helyszín és az étteremkínálat miatt is, amely úgy alakult, hogy a Főzelékfaló választékához hasonlót nyújtó más egység nem fog működni.
Idén 600 millió forintot meghaladó árbevételt vár a cégvezető, ez legalább 15 százalékos növekedés lenne az előző évihez képest.
Jövő tavasszal megnyílik az első „igazán" vidéki (nem Budapesten és vonzáskörzetében működő) franchise-jogos Főzelékfaló Nyíregyházán, valamint tárgyalások folynak egy esetleges szegedi, szolnoki és szekszárdi üzletről is.
A cikk teljes terjedelmében a NAPI Gazdaság mai számában, illetve a NAPI Online Gold előfizetői számára itt olvasható.