Tetszik a Wizz Airnek a Malév utáni élet

A Malév leállása okozta űrt a légitársaságok, amennyire lehetett, betöltötték, a Wizz Air számára pedig Magyarország lett az egyik motorja az utasszám növelésének – mondta Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója az MTI-nek Debrecenben, hozzátéve, hogy összességében logikus piaci folyamatok zajlanak a hazai légiközlekedési piacon.
MTI, 2012. augusztus 21. kedd, 07:36
Fotó: Napi.hu

A vezérigazgató - aki a virágkarnevál zsűritagjaként tartózkodott Debrecenben - kifejtette: 2012-re mintegy 10 százalékos utasszám-növekedést céloztak meg a tavalyi 11 milliós forgalom után, és ezt el is fogják érni, továbbá idén létrehozzák Macedóniában a Wizz Air tizenhatodik bázisát. A társaság árbevétele is növekedni fog az idén - közölte, megjegyezve, hogy ezt nagyban befolyásolja az üzemanyagár és a dollár-euró-árfolyam, de 10 százalékot meghaladó növekedést várnak.

Az idei jó eredményhez nagyban hozzájárult a magyar piac, abban a Malév leállása mellett szerepet játszik a Debrecenből is megindult menetrend szerinti forgalom. Budapesten például négyről hat repülőgépre növelték a bázis nagyságát, és összességében sikerült azt a piaci szeletet "kihasítaniuk", amit a nemzeti légitársaság összeomlása után szerettek volna. A cég növekedett gyakorlatilag az összes kelet-közép-európai piacon is - tette hozzá Váradi József.

A korábban a Malév által korábban birtokolt bilaterális repülési jogokra irányuló kérdésre a vezérigazgató azt mondta, hogy Moszkvára, Kijevre, Tel-Avivra és Isztambulra is benyújtották a légügyi hatósághoz az igényüket. Jelenleg a pályázatok mérlegelés alatt vannak, és azokról reményeik szerint szeptemberben döntés születhet.

A Wizz Air Debrecen és London között üzemelő járatáról szólva elmondta: a vártnál is jobbra sikerült az első két hónap, hiszen szinte telt házzal közlekednek a gépeik, de a decemberben induló eindhoveni és milánói utakra is sok foglalás érkezik. További kapacitásbővítésre az első egyéves forgalmi adatok függvényében lehet számítani, 2013-ban már várható bejelentés újabb járatokról. Váradi József egyúttal jelezte: megfontolandó a debreceni repülőtéren bázist létrehozniuk, amire két-három éves távlatban van lehetőség. Elmondta, hogy az első teljes évben 100 ezer debreceni utassal számolnak, ezt két-három éven belül 300 ezerre kívánják növelni, amihez legalább napi három járatpárra van szükség. A debreceni repülőteret egyébként a vezérigazgató alkalmasnak tartja a növekvő utasforgalom kiszolgálására és új bázis helyszíneként is, hiszen az alapinfrastruktúra megfelelő, és a városban készen állnak a további fejlesztésekre.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

USE, 2012.08.21 10:08

@Ordog666:

Köszönjük Oszkó Péter!
Ugyanazt kívánom, mint az utolsó mondata.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ordog666, 2012.08.21 10:04

Egy ilyen korrekt üzletember minden szaván csüggni kell, közismerten jól tájékozott és mindig igazat, csakis az igazat, magyarul a frankót mondja!
Mint a MALÉV vezérigazgatója példaszerűen vezette a cégét, az eredmények önmagukért beszélnek !
Oszkó Péter nemcsak Neked, hanem Illetékes Szaktársaknak is hiányozhat!
Jól tájékozott, nagy tudású szakember, de sajnos már lemondott az arányosan, jól fizetett pozícióról ! ! !
Reméltem, hogy legalább olyan jó lesz a kiemelt cégnél, mint ahogy pénzügyminiszternek sem volt a legrosszabb ! ! !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2012.08.21 08:59

Korabban a narancsoktol azt hallottam, hogy a Wizzair soha nem volt nyereseges, kizarolag veszteseget termel es a bunozo tulajdonosok 100 milliardokat pumpalnak a cegbe folyamatosan.

De mit keres Oszko Peter a Wizzair -ben? :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html