Több előfizetővel kisebb eredmény a Pannonnál

A Pannon GSM Távközlési Zrt. 76,445 milliárd forint kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly, szemben a 2007. évi 77,058 milliárd forinttal, miközben előfizetőinek száma december végén 3,731 millió volt, mintegy 350 ezerrel több mint egy évvel korábban.
NAPI Online, 2009. február 11. szerda, 10:50
Fotó:

A cég közleménye szerint a bevétel mintegy 4 milliárd forinttal, 188,363 milliárd forintra csökkent tavaly. A társaság közleménye szerint tavaly az egy előfizetőre eső átlagos havi bevétel (ARPU) 4292 forintot tett, míg egy évvel korábban 4630 forintot.

A Pannon tavaly a negyedik negyedévben 48,49 milliárd forint bevételt és 17,214 milliárd forint EBITDA-t ért el. Mindkettő mintegy 1,5 milliárd forinttal kevesebb az egy évvel korábbinál.

A közlemény idézi Ove Fredheimet, a Pannon vezérigazgatóját, aki elmondta: az ügyfélszám növekedésének várható lassulását figyelembe véve alapvető fontosságú a stabil ügyfélkör. A Pannon a hálózat folyamatos fejlesztésével igyekszik növelni az új és a régi ügyfelek elkötelezettségét.

A Pannon 2008-ban a tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére (CAPEX) 17,879 milliárd forintot költött, 3 milliárddal többet mint egy évvel korábban

A Telenor eredménye is csökkent

Norvégia vezető távközlési vállalata, a Telenor - 2002 óta a magyar Pannon százszázalékos tulajdonosa - csökkenő negyedik negyedévi adózott eredményről számolt be szerdán a társult vállalatok gyengébb eredményei miatt. Az adózott eredmény 2,21 milliárd norvég korona volt október-december között az egy évvel korábbi 7,63 milliárddal és az elemzők által várt 3,11 milliárddal szemben. A bevétel a negyedik negyedben 26,36 milliárd koronára nőtt 23,74 milliárdról, elemzők 25,32 milliárdot vártak. Az Ebitda-eredmény 7,72 milliárd koronát tett ki, egy évvel korábban 7,25 milliárdot, az elemzői várakozások 7,66 milliárdról szóltak.

A társult vállalatok adózott eredménye 451 millió norvég korona volt, egy évvel korábban 4,30 milliárd. A vállalatnak 164 millió előfizetője van az északi országokban, illetve Európa és Ázsia feltörekvő országaiban.

HOZZÁSZÓLÁSOK