Dízel vagy benzines: válaszoltak a magyar autósok

A magyar piacon eladott új autókból tízből hét benzines, ez érdemben meghaladja az uniós átlagot.
Csernátony Csaba, 2019. május 8. szerda, 17:29
Fotó: Buksza

Nagy fölényben vannak Magyarországon a benzines autók, a dízelmotoros társaikkal szemben az újautó-eladásoknál - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) friss adataiból.

Magyarországon az idei első negyedévben összesen több mint 34 ezer új személyautót adtak el a kereskedők, ez 8,6 százalékos (2720 darabos) emelkedés éves összevetésben. A benzinmotoros autókból az egy évvel korábbinál 9 százalékkal több, csaknem 25 ezer darab fogyott, amely 72 százalékos részesedést jelent a teljes piacon. Vagyis tíz új autóból hét benzines. A dízelekből 7453 darab kelt el, gyakorlatilag annyi, mint egy évvel korábban, így az arányuk 22 százalékos.

Autók meghajtás szerint (megoszlás, %)
MotorMagyarországEU-átlag
Benzines71,5%59,3%
Dízel21,7%32,2%
Alternatív hajtású6,8%8,5%
Forrás: ACEA, Buksza-gyűjtés

Az alternatív hajtású (tisztán elektromos, konnektorról tölthető és sima hibridek, gázos) modellekből 2325 darab került az utakra, ez 44 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Így a teljes piac csaknem 7 százalékát fedték le. A magyarországi autópiaci növekedést tehát a benzines és az alternatív hajtású modellek hozták össze.

Az ACEA adatai alapján a benzines autók 72 százalékos magyarországi aránya meghaladja az uniós átlagot: utóbbi szerint a benzinesek a teljes piac 59 százalékát teszik ki, a dízelek pedig 32 százalékkal részesednek az autótortából. A alternatív hajtásúak aránya viszont magasabb az EU-ban, eléri 9 százalékot.

A dízelek az uniós piac vesztesei: 18 százalékkal, 1,3 millió alá csökkent az eladott darabszám a múlt év első negyedéhez képest, amikor még a teljes piac 38 százalékát adták. Többéves távlatban még látványosabb a visszaesés, korábban ugyanis még fölényben voltak az uniós piacon: 2015-ben és az azt megelőző években még 50 százalék felett jártak. A piacvesztés pedig részben a dízelbotrány számlájára írható.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2019.05.09 00:50

En csak mosolygok, hogy mennyire befolyasoljak az embereket. Tipikus kirangatunk egy parametert es tucskot bogarat ra. A benzines 30%-kal tobb co2-t bocsat ki, alig par evre vagyunk a co2 adotol, ebben biztos vagyok. A "nulla" kibocsatasu elektromos, meg csak az akku-k eloallitasaval tobb kart okoz, mint az masik ket meghajtas. A dizelek sem egyformak A PDTI a nemetek kedvelik, na azok bocsatnak ki 20-40x tobb no2-dot, az eredmenye savas eso. A CRDI ugyan alig bocsat ki valamit, de a reszecske kibocsatasa egyaltalan nem megoldott. A WHO peldaul nem tud olyan kicsi szamot mondani, ami biztos nem karos az emberre.

A lenyeg, hogy eszre kell venni, hogy parhuzamosan fut legalabb 3 technologia, egyik se tokeletes, a hidrogenes autokrol nem beszeltunk. A CNG LNG paros lehet talan meg jarhato ut. Kivancsi vagyok melyik technologia lesz a kovetkezo aldozat. Lattunk itt mar e85-tol kezdve mindent.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zana, 2019.05.08 22:08

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2019.05.08 20:33

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Suzywong, 2019.05.08 19:04

@europeer:

mindenki tudja, hogy a soros motorokat kerülni kell, tehát csak a v8 as a jó választás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2019.05.08 18:12

@Suzywong: díler vagy? .D
Suzy, hogy lettél autószakértő is?
Két részvénycsere között aknában dolgozol?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html