Új autókba ülnek a MÁV-osok

A MÁV Magyar Államvasutak Zrt. nyílt közbeszerzést írt ki a MÁV-csoport vállalatai részére, 1352 plusz opcionálisan lehívható 338 gépjármű tartós bérletére és az így létrejövő flotta üzemeltetésére.
Németh Géza, 2017. január 6. péntek, 12:27
Fotó: Napi.hu

A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás részletezi, hogy az alapmennyiségbe milyen autók tartoznak. Így például 278 kombi személyautó, 264 zárt, négykerékhajtásos pick-up, 15 terepjáró, 29 négykerékhajtásos és 88 kétkerékhajtásos mikrobusz, duplafülkés platós haszongépjármű 97 darab, továbbá ennek a négykerekes változatából 252 darab. Szerepel még a listán 100 kisáruszállító, illetve ennek a négykerekes változatából 15 darab, valamint 88 kétkerekes hajtású és 29 négykerékhajtású mikrobusz is. Ezek a darabszámok a negyedével nőhetnek az opcióval, viszont a kért 7 elektromos autó akár 30 darab is lehet.

A 48 hónapos futamidejű szerződésre az tehet ajánlatot, aki az elmúlt 72 hónapban, összesen legalább nettó 3 milliárd forint értékű, legalább egybefüggő 12 hónapig folyamatosan tartó, gépjármű bérbeadására és/vagy flottarendszerű üzemeltetésére szóló referenciával rendelkezik.

Az ajánlatok beadási határideje február 6. Az értékelésnél csak az ár számít, mégpedig úgy, hogy az egy  hónapra eső összesített bérleti és flottakezelési díj 550, a kategóriánként (100 kilométerre vetített) átlag-üzemanyag összköltség 250, míg az ajánlatkérő által a futamidőn belüli meghiúsulásért fizetendő kötbér 200, a futamidőn belül térítésmentesen visszaadható gépjárművek darabszáma pedig 200 súlyszámot ér.

Korábban a Porsche nyert

A szerződés becsült értékét a kiírás nem közli, ugyanakkor a MÁV már 2011-ben is kötött hasonló nagyságrendű flottaüzemeltetési szerződést, igaz akkor nem négy, hanem öt évre. Annak érvényessége tavaly októberben járt le.

2011-ben Arval Magyarország Járműparkkezelő Kft., az MKB-Euroleasing Autópark Zrt., a LeasePlan Hungária Zrt. és a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft. indult a tenderen, a szerződést végül a Porsche nyerte. A személygépjárműpark tartós béreltére és a flottaüzemeltetésre a MÁV nettó 1,16 milliárdot fizetett, míg a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre nettó 4,5 milliárdot. Akkor a szerződés 290 darab - plusz 50 százalék opcionálisan lehívható - személygépjárműről és 615 darab - plusz 40 százalék - tehergépjárműről szólt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2017.01.08 22:09

Minek nekik autó? Menjenek vonattal, az nekik ingyen van!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.01.08 21:48

Már a máv sem bízik a vonat közlekedésben. Még szerencse hogy így alakul és nem fordítva hogy a volán vesz vonatokat:)
tóni gyerek meg semmiben sem bízik ezért helikopterezik :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.01.08 09:25

@tarTosPista:

Nem érted, nem érted.

A köz-lekedése nem olyan fontos, mint a magán-lekedés...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2017.01.08 06:26

Ezt pofáztam a legutóbbi vonat balesetnél, amikor egy lerobbant mozdonyt tolt az IC.
Pont akkor írtam, hogy az állam új autókra költ, 2-34- éves autókat újabbra cserélnek, a tömegközlekedésre pedig nem költenek.
30-40 éves sokmillió kilométeres sz@rokkal közlekedik a nép. Baleset- és életveszélyesen.
Nehogymá 5 éves autókat kelljen cserélni, amikor a mozdonyok az 50-es 60-as, 70-es évekből vannak a pályán.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html