Tájékoztatása szerint a 14 alapító tag több mint 2.000 embert foglalkoztat Magyarországon, éves árbevételük meghaladja a 200 milliárd forintot, és jelentős vasúti járműipari tapasztalatokkal rendelkeznek. Surányi Sándor elmondta, hogy rövid távon céljuk, hogy elfogadtassák a társulást, továbbá felmérjék a piacot.

A klaszter célja a vasúti gördülőállomány megújítási programjából minél nagyobb hazai értékeket elérni, ennek érdekében koordinációs szerepet is vállal az érintett iparági szereplők, valamint a közlekedési vállalatok, önkormányzatok, kormányzati szervezetek között.

A társulás ezzel hozzájárul az Új Széchenyi Tervben (ÚSZT) megfogalmazott célok eléréséhez, amely által új munkahelyek teremthetők, illetve őrizhetők meg Magyarországon - hangsúlyozta Surányi Sándor ügyvivő.