A HÉV-vonalak összekötésére keresik a tervezőt

A szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalak felújításának tervezésére, továbbá ezek föld alatti összekötésének tanulmánytervére keres ajánlattevőket a KKBK.
Németh Géza, 2020. február 26. szerda, 20:11
Fotó: Napi.hu

A három nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. jelentette meg az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az első tender a H5-ös Szentendrei HÉV felújításának tervezésére keres vállalkozót. A Batthyány tér és a Békásmegyer közötti szakasz részlegesen újul meg, míg onnantól Szentendréig az infrastruktúra teljes felújítását kell megtervezni.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte az 1 milliárd forintot, és ebből a városi gyorsvasúti és/vagy elővárosi gyorsvasúti vonal megvalósításának és/vagy felújításának tervezése legalább 750 millió forintot tett ki.

A második felhívás a H6-os Ráckevei, valamint a H7-es Csepeli HÉV teljes felújításának a tervezését tartalmazza. A feladat része a két vonal földalatti összekötésének a megtervezése, a Közvágóhíd térségében.

Az ajánlattevőknek itt az elmúlt három lezárt üzleti évből legalább nettó 4 milliárd forint árbevételt kell felmutatniuk, amelyből a városi gyorsvasúti és/vagy elővárosi gyorsvasúti vonal megvalósításának és/vagy felújításának tervezése legalább 3 milliárd forintot tesz ki.

A harmadik tenderfelhívás a "Részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés készítése az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésére" címet viseli. Az ajánlattevőknek az említett három HÉV vonalnak a belváros alatti összekötésére kell javaslatot tenniük. Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele legalább 500 millió forint volt, és ebből a vasúti létesítményekre,vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány és/vagy költség-haszon elemzés és/vagy döntés előkészítő tanulmány és/vagy tanulmánytervkészítése legalább 200 millió forint volt.

Az ajánlattételi határidő mindhárom tendernél március 23. A munkákat az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza. Az értékelésnél - szintén mind a három tendernél - 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mekelekke, 2020.02.27 10:11

A ráckevei hévet meg kell szüntetni. A szállított utasok száma elenyésző, viszont k kilométeres várakozó autóoszlopokat okoz a vasúti átjáróknál minden áthaladó szerelvény. Gyaakorlatilag az egész környék közlekedését megbénítja minden szerelvény (és a rajta ücsörgő három utas).
Értem én, hogy egyesek számára jó pénzmosás a ráckevei hév életben tartása, de jobb lenne helyette néhány újabb stadiont építeni, annak ugyanúgy nincs értelme, viszont azok nem blokkolnák a Pesttől délre lévő közutak forgalmát.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html