Ezer dolgozó hiányzik a MÁV-nál

A MÁV-csoport a 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is több mint 38 ezer munkavállalót foglalkoztatott, illetve foglalkoztat. A létszámhiány átlagosan mintegy 2,5 százalék - válaszolta Fónagy János, államtitkár az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó írásban feltett kérdésére a létszámadatokat, illetve hiányt illetően. Az adatokat az Mfor.hu közölte.
Domokos Erika, 2019. szeptember 1. vasárnap, 20:34
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Nincs elég pénztáros, ezért szeptember 22-ig estétől reggelig bezárják a belföldi pénztárakat a Nyugati pályaudvaron, így akár 20 perces sorban állásra is számíthat, aki a jegyautomatákból akarja megvenni a jegyét - közölte tegnap a Közlekedő Tömeg civilszervezet. A hírt a MÁV vasárnap megerősítette az RTL Híradóban.

A Mfor.hu szerint Fónagy János által közölt létszámadatok arra utalnak, hogy a MÁV-csoport körülbelül 970 dolgozót bármikor tudna alkalmazni, elsősorban a fizikai munkakörökben. A létszámhiány főleg a felsővezeték szerelői, elegyrendezői és forgalmi szolgálattevői munkaköröket érinti.

A MÁV a létszámhiányt toborzással, pályakezdő diplomás programmal igyekszik enyhíteni, míg a váltókezelő, járműszerelő és forgalmi szolgálattevői munkaköröknél képzéseket is indítanak.

A lapnak megszólaló Zlati Róbert, a Vasutasok Szakszervezetének alelnöke szerint a MÁV-nál elérhető béreket tovább kellene fejleszteni. A pótlékokkal együtt például egy jegykezelő most bruttó 270 ezret keres, amihez hozzájön a jegyeladások és büntetések után jutalék. A forgalmi szolgálattevők fizetése viszont csupán a béremelkedéssel éri el egyáltalán a bruttó 200 ezer forintot. Zlati szerint fontos lenne, hogy az alkalmazottak legalább bruttó 270-300 ezer forintot kereshessenek - írta az Mfor.hu-ra hivatkozva a hvg.hu.

HOZZÁSZÓLÁSOK