Látványos változás zajlik a MÁV-nál

Egyre nagyobb teret nyernek a MÁV-nál az új értékesítési csatornák a vasúti jegyeladásokban - adta hírül a Világgazdaság.
Domokos László, 2019. február 18. hétfő, 09:20
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Az automatás vásárlások aránya a teljes belföldi értékesítésen belül 2013-ról 2018-ra 1,6-ről 14,4 százalékra nőtt, ugyanezen időszakban az online forgalom 1,1-ről 5,1 százalékra bővült. Eközben a a pénztári jegykiadás 2013-ban még csaknem a teljes értékesítést lefedte (92 százalék feletti hányad), tavaly viszont már csak 75 százalék volt az aránya - írta a napilap.

Éves bázison az internetes felület mutatta a legnagyobb ugrást, amely a 2017-es három százalék alatti volumen után az előző évben már öt százalék feletti rátát ért el. A fedélzeten, tehát a vonatokon történő jegyvásárlás stagnál, aránya rendre öt százalék környékén alakul.

A legtöbben 2013-ban ültek vonatra, akkor csaknem 142,5 milliószor választották a vasutat. A következő években ez a mutató 138 millióra esett vissza, majd 2016-tól ismét növekedési pályára állt, és tavaly már kis híján újra elérte a 142 millió.

A MÁV Zrt. által beszedett jegybevétel, egy kisebb megingást leszámítva évről évre emelkedik: a menetdíjból 2013-ban nettó 45 milliárd forint folyt be az állami tulajdonú társasághoz, tavaly már alulról súrolta a 49 milliárdot.

HOZZÁSZÓLÁSOK