Óriási vasúti fejlesztés kezdődhet a Pécs-Szabadka-Nagyvárad-Debrecen vonalon

Pécset, Baját, Szabadkát, Szegedet, Hódmezővásárhelyt, Békéscsabát, Nagyszalontát, Nagyváradot és Debrecent összekötő 500 kilométeres új vasútvonal épülhet a következő nyolc-tíz évben 800 milliárd forintból - nyilatkozta Lázár János a Délmagyarországnak. A cikket az MTI szemlézte.
Domokos Erika, 2019. március 21. csütörtök, 20:25
Fotó: Shutterstock

A Csongrád megyei napilapban csütörtökön megjelent cikk szerint az országgyűlési képviselő az új déli vasútvonal tervéről egyeztetett Orbán Viktorral, és a kormányfő elfogadta a javaslatot.

A szerb és a magyar kormány áprilisban együttes ülést tart, ekkor ez a vasútvonal lesz az egyik napirendi pont. Lázár János szerint ugyanis a szerb kormány hajlandó anyagilag támogatni ezt a fejlesztést. A tervezet összhangban van az Európai Unió közlekedésfejlesztési stratégiájával, így várhatóan uniós támogatás is érkezhet, ugyanakkor a képviselő azt javasolta a kormányfőnek, hogy hazai költségvetési forrást is fordítsanak a beruházásra.

Az Alföldre a kormány gazdasági erőforrásként tekint, amelyben még bőven vannak tartalékok. Ezek kiaknázásához azonban elengedhetetlen a közlekedési infrastruktúra fejlesztése - véli a fideszes képviselő.

A vonal egyes szakaszai elővárosi vasútként is működhetnek majd, mint például Szeged és Hódmezővásárhely között a már épülő tramtrain. Emiatt a vasútvonal egyes részeit villamosítják is. A fejlesztésnek köszönhetően Szegedről Szabadkára harminc perc alatt, Pécsre pedig kevesebb mint két óra alatt el lehet majd jutni, Pécs és Baja között pedig fél órára csökkenne a menetidő.

A vasútvonal egyes szakaszai - a Pécset Bajával, valamint a Szegedet Békéscsabával és Gyulával összekötő rész - még ebben a ciklusban, azaz 2022-ig megépülhetnek. A Szeged- Hódmezővásárhely tramtrain pedig még hamarabb elkészül - mondta Lázár János.

A teljes, 500 kilométeres szakaszt a politikus szerint nyolc-tíz év alatt lehet megépíteni.

HOZZÁSZÓLÁSOK