Vegyes eredmény az AAA Autótól

Az AAA Autó az idei év első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi eredményéhez képest nem tudta növelni az adózás, amortizáció és kamatfizetés előtti eredményét, annak ellenére, hogy a vállalat éves szinten 40 százalékkal növelte a bevételeit, és az forgalomból eredő bruttó nyeresége a 17,5 százalékos profit marzs mellett 35 százalékkal magasabb lett a tavalyi év azonos időszakában mértnél.
NAPI Online, 2007. november 29. csütörtök, 16:23
Fotó:

A közép-kelet-európai régió legnagyobb használtautó kereskedője által felvett hitelek kamatai 64 százalékkal magasabbak voltak a korábbiaknál, annak köszönhetően, hogy az elsődleges részvénykibocsátást megelőzően a vállalat jelentős hiteltartozást halmozott fel. A vállalat amortizációja 60 százalékkal nőtt az előző évhez képest a regionális terjeszkedéshez szükséges ingatlanvásárlások miatt.

Az AAA Auto a 2007-es év három negyedéve során több mint 60 ezer autót adott el, 32 százalékkal növelve forgalmát az előző év azonos időszakához viszonyítva, melyet nagyban elősegített a régióban az idén megnyitott 13 irodája - Csehországban és Magyarországon 4, Szlovákiában 3, míg Lengyelországban és Romániában egy-egy képviselettel gyarapodott a cég. Egy új iroda megnyitása 100-400 ezer euró közötti költséget jelent a vállalatnak, melynek az átadása három hónaptól akár egy éven keresztül is húzódhat.

Az AAA Autónak jelenleg öt országban 38 kereskedelmi központja van, ezeken keresztül az idei év első három negyedévében már annyi autót adott el, mint a teljes tavalyi év során. A vállalat bejelentése szerint a negyedik negyedben további 8 képviselet megnyitását tervezik, melyből eddig hatot adtak át.

Az idei évre vonatkozó előrejelzései alapján az autókereskedő 80 ezer autó eladását tervezi. Jövőre, az év végéig megvalósuló 46 képviselet további 12-16 irodával történő bővítése mellett 100 ezer autót akar értékesíteni a cég.

HOZZÁSZÓLÁSOK