A Napi Gazdaság keddi számának cikke Mogyoróssy Tibor a Napinak elmondta: a kft. eszközeit, berendezéseit és készletét zárolták, de március óta nem rendelkeznek az alapvető közműszolgáltatásokkal sem. A buszgyártói tevékenységről azonban nem kíván lemondani a cég, jelenleg is tárgyalnak olyan, Európai Unión kívüli buszgyártó nagyvállalatokkal, amelyek az uniós piacra termelő európai bázisukat Magyarországon alakítanák ki. A tárgyalások célja, hogy az Alfa Busz nemzetközi együttműködő partnere legyen egy külföldi vállalatnak, ez pedig végső soron a busziparba való visszatérést jelentheti a magyarországi cégnek. Az Alfa Busz-csoport járműgyártó vállalata márciusban még 180 főnek adott munkát, ma azonban már csak négyen végeznek - adminisztratív jellegű - tevékenységet a cégnél. A dolgozók elbocsátása miatt a kft. külön munkaügyi bírságra számíthat, ám az ügyvezető szerint ez szinte már semmin nem változtat. Főleg azután nem, hogy az Alfa Busz tavasszal megegyezett hitelezőivel - a kft. ajánlata szerint a tőketartozás felét 60 hónap alatt törlesztenék, a fizetés megkezdésére jövő nyárig moratóriumot kapott a kft. -, ám a csődgondnoki jóváhagyás ellenére a csődbíró elutasította az egyezséget. (Ennek okairól nem tudhattunk meg többet, a csődbírónak joga van indoklás nélküli határozatot hozni.) Az Alfa Busz azért kérte a csődvédelmet, mert a Volánbusz legutóbbi tenderén a kínai Xamien King Long Co Ltd-vel vívott verseny a társaság minden erejét felemésztette. A Volánbusz április végén újra kiírta a száz busz beszerzésére szóló pályázatot, akkor Mogyoróssy még úgy nyilatkozott lapunknak, hogy az Alfa Busz ismét részt vesz rajta - a csődbírói döntés után erre semmilyen reális kilátásuk nem maradt. A Székesfehérvárról májusban a Sóstói Ipari Parkba költöző Alfa Busz nem termel, bevételi forrásai elapadtak, a cég munkatársai jelenleg a mérlegek elkészítésén és a tevékenység lezárásán dolgoznak.