A ch-aviation.com szerint az Aeroflot megrendelése 210 darab Irkut MC-21-300-asból és 40 darab Tupoljev Tu-214 keskeny törzsű repülőgépből, valamint 89 darab Irkut SSJ 100/95-NEW regionális repülőgépből, a Superjet 100-as átdolgozott változatából áll. Mindezek a repülőgépek "import-helyettesítő" formában készülnek, ami azt jelenti, hogy az orosz gyártmányú rendszerek és alkatrészek - beleértve a hajtóműveket is - helyettesítik a "barátságtalan" országokból származó rendszereket és alkatrészeket. A repülőgépek az állami tulajdonú Rostec technológiai vállalattól származnak majd, amelynek főigazgatója, Szergej

Csemezov elmondta:

"A Boeing és az Airbus repülőgépeket, amelyeket valószínűleg soha többé nem szállítanak Oroszországba, orosz gyártmányú utasszállító repülőgépek fogják felváltani".

Hozzátette, hogy "a 339 repülőgépből csaknem 300 az új generációs MS-21-es és Superjet repülőgép. A Tu-214-es megbízható munkagép lesz számukra - ezt a repülőgépet korábban speciális megrendelők számára gyártották, és jól bevált. Az Aeroflot flottájának zászlóshajója az MS-21-es lesz". Az MC-21 és az MS-21 ugyanarra a repülőgépre utal, a nomenklatúra a fordításban változik.

A másik lehetséges félreértés arra vonatkozik, hogy valójában ki gyártja a repülőgépet. A United Aircraft Corporation (UAC) részét képező Irkut Corporation gyártja az MC-21-est és az SSJ-t, a hajtóműveket pedig a United Engine Corporation fogja gyártani. Mindezek a vállalatok többségi tulajdonosa a Rostec, az orosz állami tulajdonú repülőgépipari és védelmi konglomerátum.

Az SSJ-100/95NEW még nem rendelkezik tanúsítvánnyal, mivel hajtóműveit korábban a Safran és az NPO Saturn francia-orosz vegyesvállalata, a PowerJet készítette. Ezt a formaságot kétségtelenül gyorsan elintézik, és a repülőgépeket 2023-ban kezdik el szállítani az Aeroflotnak.

Az új keskeny törzsű MC-21-es szintén nem rendelkezik még tanúsítvánnyal, az első hat gép átadása 2024-ben várható. A Tu-214-es a Tu-204-es egyik változata, amely 1996-ban repült először, de azóta különböző fejlesztéseken esett át. A Tu-214-es gyártásban van, és mint Chemezov elmondta, speciális megrendelők számára készül, ami Oroszország esetében a kormányt és a hadsereget jelenti. Amikor az Aeroflot 2024-ben átveszi az első hét példány kulcsát, a típus első kereskedelmi üzemeltetője lesz. A teljes megrendelés 2030 végéig esedékes a leszállítás.