A vártnál jobb eredményekről számolt be az amerikai McDonald's Corp., bevétele alapján a világ legnagyobb gyorsétteremlánca. A legalább 13 hónapja nyitva tartó éttermek árbevétele 1,2 százalékkal nőtt januárban az egy évvel korábbihoz képest. Az elemzők mindössze 0,7 százalékos bővülést jósoltak.

A több mint egy éve nyitva tartó éttermek forgalma két százalékkal nőtt Európában és 5,4 százalékkal a vállalat ázsiai, csendes-óceáni, közel-keleti és afrikai régiókat átfogó divíziójában. A szakértők mindössze 1,3 és 2,0 százalékos emelkedésre számítottak. A McDonald's árbevétele kétharmadát szerzi az Egyesült Államokon kívüli piacokon. A cég Európa egyes piacon olcsóbb ételekkel és új italokkal igyekszik megnyerni a fogyasztókat.

Ennek ellenére a legnagyobb figyelem mindig a vállalat hazai teljesítményét kíséri. Ezen a piacon ezúttal nem muzsikált jól az étteremlánc: az árbevétel 3,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Az elemzők 1,6 százalékos visszaesést jósoltak. Az utóbbi adat is jelzi, hogy maga a csökkenés nem volt váratlan, miután a brutális téli időjárás távol tartja az amerikai vásárlókat a vendéglőktől és a boltoktól.

A vállalat a késhegyig menő amerikai piaci versenyre és a világpiac gyenge növekedésére hivatkozva korábban jelezte, hogy januári eredményei viszonylag gyengék lehetnek. Úgy tűnik, az USA-t kivéve feleslegesen aggódtak. A McDonald's idén 1,5 milliárd dollárt szán étteremhálózata bővítésére. A tervezett 1600 új egységből 320 nyílhat Európában és 300 Kínában.