Tíz évvel ezelőtt elhatározták, hogy 2050-re a 2005-ös szint felére csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást, de mára a technológiai fejlődésnek köszönhetően ezek a célok már nem eléggé ambiciózusak - mondta Willie Walsh, a szervezet elnök-vezérigazgatója. A repülőgépek 20 százalékkal hatékonyabban működnek ma is, és további javulás várható a folyamatos műszaki előrelépésekkel, a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) gyártása pedig 8 millióról 100 millió literre nőtt, ezért döntöttek a teljes karbonsemlegesség elérése mellett - olvasható a portálon.

A kormányoknak támogatniuk kell a fenntartható üzemanyag előállítását, a gyártóknak nagyobb kapacitást kell kiépíteniük, a repülőtereknek pedig elérhetővé kell tenniük a termékeket - tette hozzá.

Sebastian Mikosz, az IATA környezetvédelmi és fenntarthatósági vezetője arról beszélt hogy előrejelzések szerint 10 milliárd utas lesz 2050-re, a mostani trendek alapján addigra 1,8 gigatonna szén-dioxid-kibocsátást kell valamilyen formában ellentételezni, vagy elkerülni.

A legnagyobb részt a fenntartható kerozin adja 65 százalékkal, de ehhez a mostani 8 millió literről 449 milliárd literre kell emelni az éves termelést.

Az ellentételezési programok 19 százalékkal, az új technológiák, mint a hibrid és hidrogén meghajtás 13 százalékot tehet ki. Ha ezek nem állnak majd rendelkezésre, akkor a fenntartható üzemanyag előállítását kell növelni.