Hivatalosan is módosult a jegyeladási rendszer a kolozsvári tömegközlekedési eszközökön - írta a Maszol. Eddig SMS útján, a megállókban elhelyezett bodékból és automatákból, illetve – bankkártyával – a tömegközlekedési eszközökön lehetett beszerezni a jegyeket. A ticketingnek nevezett rendszer úgy működött, hogy az utas a bankkártyáját (esetleg telefonját) az automatához közelítette, amelyik kinyomtatta a jegyet és a vásárlást igazoló papírszelvényt.

Ez a rendszer módosult a tömegközlekedési vállalat (CTP) közleménye szerint. Az újdonság az, hogy a járművekre elhelyezett automaták már nem bocsátanak ki jegyet. A bankkártya közelítése után a kijelzőn megjelenik az „APROBAT” felirat, ezzel igazolja a készülék, hogy a vásárlás megtörtént.

QP | Quality Placement

A jegyet ily módon beszerző utasoknak a bankkártyaszámuk utolsó négy számjegyét kell bemondaniuk az ellenőrnek, akinek az automata „árulja el”, hogy valóban megtörtént-e a jegybeszerzés. A CTP nem részletezte, hogy miért vezették be az újítást, de vélhetően a papírspórlás áll a háttérben. Tény, hogy korábban sok utas panaszkodott arra, hogy az automaták nem nyomtattak ki jegyet, mert a készülékből kifogyott a papír.