Eltűnt, vélhetően lezuhant a China Eastern légitársaság Boeing 737-es utasszállító gépe, a fedélzetén 133 emberrel. Más források szerint 132 volt a létszám, 123 utas, és kilenc fős legénység.

Az Aljazeera idézi a CCTV állami hírszolgáltatót, ami szerint lángba borult a hegy a tragédia helyszínén.

Hszi Csin-ping államfő nyilatkozata szerint megdöbbent a tragédiától, és elrendelte a körülmények kinyomozását.

A mentési munkálatok megindultak, mintegy 600 fő részvételével.

Az MU5735 jelölésű járat Kunming repülőteréről indult, helyi idő szerint délután negyed kettőkor, Guangzhou településre kellett volna érnie.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi okozta a gép lezuhanását, az eddig ismert adatok szerint az utazó, magasságáról néhány perc alatt vesztett magasságából. Elterjedt egy felvétel is, amin állítólag a gép függőlegesen zuhan a földre.

Az idő borús volt, de nem voltak rosszak a látási viszonyok. Felmerült a közösségi médiában olyan spekuláció is, hogy a pilóta szándékosan zuhant le.

A BBC beszámolója szerint a gépnek valamivel több mint a felszállás után egy órával, 14:22-kor veszett nyoma, az utolsó adat 3225 lábon, 983 méteren rögzítették.

Mint az első felvételekből is látszik, a baleset környékén is hegyek és dombok vannak, ami hátráltatja a mentőmunkálatokat.

A Reuters által idézett mentési szakértő szerint a gép teljesen megsemmisült, a katasztrófa okait egyelőre nem lehet tudni.

A gép egy 6 éves, 737-800-as modellű jármű. Egyelőre nem lehet tudni, hogy mi okozta a lezuhanását. A 737-800 a Boeing 737 MAX modelljének az elődje. Utóbbit a légitársaság költséghatékonysági céllal fejlesztette, lévén a korábbi modellnél jobb az üzemanyag felhasználása, azonban hosszú ideig földre kényszerítették a modellt a hatóságok, miután rövid időn belül két végzetes baleset is történt.

Legutóbb 2010-ben volt halálos repülőgépbaleset Kínában, akkor egy Embraer E-190 regionális járat zuhant le, akkor 96 utasból 44-en meghaltak.

Az Aljazeera beszámolója szerint a kínai légitársaságnak volt az elmúlt évtizedben a világon az egyik legjobb biztonsági statisztikája. Kína eddig legsúlyosabb repülőbalesete 1994-ben volt. Akkor a China Northwest légitársaság  Tupolev Tu-154 gépe ami Xianból Guangzhouba tartot felszállás után megsemmisült, 160 ember halálát okozva.

A Boeing-737 kéthajtóműves repülő több légitársaság körében népszerű típus rövidebb távolságokra.

A China Eastern egyike Kína három jelentős piaci súllyal bíró légitársaságának. Belföldön és külföldön 248 célállomásra repül. Utasszám alapján a világ hatodik legnagyobb légitársasága.

A légitársaság egyelőre nem közölt részleteket, viszont fekete fehérre váltotta honlapjának színvilágát, ezt az áldozatok tiszteletére szokták tenni balesetek esetén a légitársaságok.

A Boeing annyit reagált egyelőre, hogy tájékozódnak a baleset körülményeiről. A cég részvényárfolyama 6,4 százalékot esett.