Egy nemrégiben 5 ezer légiutas-kísérő körében végzett felmérés szerint 85 százalékuknak kellett foglalkoznia rosszul viselkedő utasokkal, és minden ötödik számolt be valamilyen "fizikai incidensről".

Sara Nelson a rossz munkakörülményekért a renitens utasok mellett a hiányzó munkaerőt is okolja. Tény, hogy a nagy légitársaságok folyamatosan toboroznak, van olyan cég, amely bónuszt ajánl saját kollégáinak, ha új embereket találnak. A Wizz Air a múlt héten jelentette be, hogy 800 légiutas-kísérőt vesz fel még idén.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szerint a fegyelmezetlen utasok elleni bírságok mára meghaladják az 1 millió dollárt. A hivatal az év eleje óta közel 3900 bejelentést kapott fegyelmezetlen utasokról, 2900 esetben pedig olyanokról, akik nem voltak hajlandók rendesen viselni a maszkot.

"A maszkból mindenkinek elege van. Az utasok is utálják, hogy a több órás út során viselniük kell, ugyanakkor a személyzet egész nap 14-15 órán át hordja" - mondta Nelson a Yahoo Finance-nak.

Az elnök szerint sokszor maguk a légitársaságok sem könnyítik meg saját kollégáik helyzetét. A United Airlines például 2014-ben megtiltotta, hogy rögzítőszalaggal kötözzék meg a teljesen kezelhetetlen, már a gép biztonságát veszélyeztető agresszív utasokat, pedig sokszor ez az egyetlen eszköz. Nemrég a Frontier Airlines egyik utasát kellett hasonlóképpen ártalmatlanná tenni.