Németországban az áprilisi fogyasztói hangulatindex mínusz 6,2 pontra javult a márciusi mínusz 12,7 pontról a várt mínusz 11,9 pont helyett - idézi az MTI Németországban a GfK gazdaságkutató intézet felmérését.

Egy évvel ezelőtt, tavaly áprilisban 2,7 ponton állt a mutatószám. Legmélyebb pontját májusban érte el, mínusz 23,1 ponton. Értéke augusztusra megközelítette a nullát, mínusz 0,2 pont lett, majd ismét csökkenésnek indult a járványvédelmi korlátozások második hulláma miatt. Következő mélypontját februárban érte el az index mínusz 15,5 ponton, azóta pedig ismét emelkedik.

QP | Quality Placement

A várakozáson felüli áprilisi optimizmust tükröző adatokra vonatkozóan a GfK aktuális jelentése kiemeli, hogy a felmérés március 3. és 15. között készült, ezért nem tartalmazza a koronavírus-fertőzési esetszámok elmúlt napokban bekövetkezett emelkedésének következményeit a gazdasági és közéleti korlátozásokra nézve. A felmérés ideje alatt éppen ellenkezőleg, az esetszámok csökkenése volt tapasztalható és megkezdődött a korábbi korlátozások lazítása is.

A fogyasztói hangulatban bekövetkezett javulást ezért "szalmalángnak" minősítette a jelentésben Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője. A következő felmérés szerinte a hangulat romlását fogja kimutatni és a tartós javulás még hosszú ideig várat majd magára. A kereskedők és a gyártók még egy ideig "nehéz idők elé néznek".