A Napi Gazdaság szerdai számának cikke A roncsprémiumprogramok kifutását jelentős visszaesés követi, de már a támogatások változása is jelentős hatást gyakorol a vásárlási hajlandóságra. Ez Franciaország áprilisi adatain jól mérhető - az értékesítés növekedése két százalék alá csökkent a márciusi és februári 18-18, illetve a januári 14 százalékos bővülés után - jelentette a párizsi autóipai szövetség (CCFA). Az ok egyszerű: az állami hozzájárulás tavaly 1000 euróról 700-ra csökkent az év elején, illetve 500 euróra fog mérséklődni júliusban, mielőtt az akció 2010 végén lezárulna. Úgy tűnik, a vevők ezt alaposan észben tartják és igyekeznek kihasználni a lehetőséget, amíg lehet. Olaszországban a tavalyi roncsprémium hatásának lecsöngését kénytelenek elviselni a kereskedők. Forgalmuk áprilisban több mint 15 százalékkal esett, és a legkedveltebb márka, a Fiat még ennél is nagyobb, közel 28 százalékos mínuszt produkált - derült ki a közlekedési minisztérium adataiból. Ezzel szemben Spanyolországban javában tartanak a támogatások, ezért az elmúlt hónapban a negyven százalékot közelítette az értékesítés növekedése - jelentette a spanyol autóipari szövetség (Anfac). Az EU-n kívül Európában Oroszországban márciusban indult és november végéig aktuális a roncsprémium, amitől azt remélik, hogy 2010-ben 15 százalékos növekedést hoz az orosz autópiacon a tavalyi, 56 százalékos hanyatlás után. Oroszországban csak helyben gyártott autók vásárlásakor lehet beszámítani az állami utalványokat, ami a Ladának kedvez: az orosz márka kereskedői már az első napokban 30 ezer megrendelést kaptak. Nagy-Britanniában több mint 330 ezer autó eladását segítette az ottani roncsprémiumprogram - szakértők szerint novemberig hasonló nagyságrend Oroszországban is összejöhet.
QP | Quality Placement