A McKinsey globális kutatása szerint a vállalatvezetők 72 százaléka úgy gondolja, hogy sikeresebb az a cég, amelynek vezetésében nők is részt vesznek. Ennek ellenére a cégek többsége még mindig messze van attól, hogy csúcsvezetői körében csökkenjen a férfiak túlsúlya. Az azonban mindenképpen biztató, hogy a tavalyi felméréshez képest 12 százalékkal, 72 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint a nők bevonása a csúcsvezetésbe javítja az üzleti teljesítményt. A nő válaszadók esetében ez arány 85 százalék, míg a férfiak körében 58 százalék.

A nők előrejutási esélye azon cégeknél könnyebb, ahol a nemi sokszínűséget kiemelt stratégiai célnak tekintik, és ennek érdekében megfelelő intézkedéseket is hoznak. A nők előrejutását a három legfontosabb stratégiai célnak tekintő cégek körében 32 százalékkal több cég van, amelynek felsővezetésében a nők arány meghaladja a 15 százalékot. Ugyanakkor a megkérdezett cégek mindössze 28 százalékánál szerepel a legfontosabb tíz cél között a cégvezetetés nemi sokszínűségének elősegítése, amelyben nem történt előrelépés a korábbi évekhez képest. A McKinsey szerint pozitív változásként könyvelhető el, hogy a tavalyi 40 százalékhoz képest 2010-re 32 százalékra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, ahol a nők előrejutásának kérdése egyáltalán nincs napirenden.

A nők előrejutását segítő intézkedések közül kiemelkedik a rugalmas munkaidő biztosítása, a családi és munkahelyi feladatok összeegyeztethetőségét biztosító lépések, illetve mentor programok, amelyek keretében tapasztalt vezetők segítik a vezetői szerepre vágyó női munkavállalókat.

A térségenkénti összehasonlítás eredményei szerint leginkább az ázsiai-óceániai régióban szerepel kiemelt célként a nők felsővezetésbe segítése. E térségben a cégek 35 százalékánál szerepel a legfontosabb tíz cél között a nemi diverzitás. Ugyanez az arány Észak-Amerikában 28, Európában 27, míg Latin-Amerikában 21 százalék.