John Warner befolyásos republikánus szenátor azt javasolja, hogy a törvényhozás vezessen be 55 mérföld/órás (körülbelül 90 kilométer/órás) sebességkorlátozást az ország üzemanyag-fogyasztásának megfékezése érdekében. Az ötlet nem ismeretlen: 1974-ben, az arab olajembargó idején már bevezették ezt a limitet, amit aztán 1995-ben - amikor 17 dollár volt az olaj hordójának ára és 1,1 dollárba került egy gallon benzin - eltöröltek. (A héten 145 dollár/hordó fölé drágult a nyersolaj és az amerikai kutaknál átlag 4,1 dollárba kerül egy gallon benzin.)

A politikus tanulmányokat idéz, amelyek szerint a sebességkorlátozással napi 167 ezer hordóval csökkent az USA felhasználása, ami az autópályákon elfüstölt üzemanyag 2 százaléka volt. Emellett évente 4000-rel csökkent az autóbalesetben elhunytak száma. Mivel ma sokkal több autó fut az utakon, mint 1974-ben, még nagyobb megtakarítást lehetne elérni - véli Warner.


A képviselő arra kérte az energiaügyi minisztériumot, hogy készítsen hatásvizsgálatot a javaslatáról. A tárca weboldalán közölt adatok szerint 60 mérföld/órás (körülbelül 95 kilométer/óra) sebesség felett ugrásszerűen nő a fogyasztás. Minden további plusz 5 mérföld/órás sebesség olyan hatással jár, mintha gallononként 30 centtel drágábban vette volna az autós az üzemanyagot.