John Warner befolyásos republikánus szenátor azt javasolja, hogy a törvényhozás vezessen be 55 mérföld/órás (körülbelül 90 kilométer/órás) sebességkorlátozást az ország üzemanyag-fogyasztásának megfékezése érdekében. Az ötlet nem ismeretlen: 1974-ben, az arab olajembargó idején már bevezették ezt a limitet, amit aztán 1995-ben - amikor 17 dollár volt az olaj hordójának ára és 1,1 dollárba került egy gallon benzin - eltöröltek. (A héten 145 dollár/hordó fölé drágult a nyersolaj és az amerikai kutaknál átlag 4,1 dollárba kerül egy gallon benzin.)
A politikus tanulmányokat idéz, amelyek szerint a sebességkorlátozással napi 167 ezer hordóval csökkent az USA felhasználása, ami az autópályákon elfüstölt üzemanyag 2 százaléka volt. Emellett évente 4000-rel csökkent az autóbalesetben elhunytak száma. Mivel ma sokkal több autó fut az utakon, mint 1974-ben, még nagyobb megtakarítást lehetne elérni - véli Warner.
A képviselő arra kérte az energiaügyi minisztériumot, hogy készítsen hatásvizsgálatot a javaslatáról. A tárca weboldalán közölt adatok szerint 60 mérföld/órás (körülbelül 95 kilométer/óra) sebesség felett ugrásszerűen nő a fogyasztás. Minden további plusz 5 mérföld/órás sebesség olyan hatással jár, mintha gallononként 30 centtel drágábban vette volna az autós az üzemanyagot.
Legolvasottabb

Nyugdíjkorhatár-emelés: komoly veszélyekről hallgatnak Matolcsyék

Zsákutca volt a jogállamisági tárgyalás az EU-val

Orbán Viktor elutasítja az olajembargós megkerülős cselt

Változás a bankszámláknál: ráfizethet, aki nem vált újra

Irányt hirdetett az Európai Bizottság: ezt várják a magyar kormánytól

Gyorsan áttekerte a kapcsolót Finnország, ahogy levágta őket a Gazprom

Már meg is vannak a majomhimlő-betegség nyertesei

A kutató szerint 1979 a választóvonal a majomhimlő elleni védettségben
