A 12 800 kilométeres autópálya-hálózat után az elsőrendű főutak csaknem 40 000 kilométeres hálózatát is teljes egészében díjfizetési kötelezettség alá vonják. A kiterjesztéstől évi 2 milliárd euró plusz bevételt várnak, ezt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják a törvényhozás elé terjesztett jogszabálytervezet szerint, amelynek elfogadása biztosra vehető.
Átalakítják a díjfizetési rendszert is, az alacsony károsanyag-kibocsátású tehergépjárművek kedvezményt kapnak, a magas károsanyag-kibocsátású teherautók, kamionok után pedig többet kell majd fizetni.
Az autópálya-hálózat használatáért 12 tonna megengedett össztömeg felett már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi elsőrendű főutat is fizetőssé tettek. Tavaly 7,5 tonna össztömegre csökkentették a díjfizetési határt, és 1000 kilométerrel növelték a fizetős szakaszok hosszát a főútvonal-hálózatban.
A tervek szerint 2017 végén megvizsgálják, hogy érdemes-e a kisteherautókra - a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre - és a buszokra is kivetni az úthasználati díjat.
Legolvasottabb

Nők 40 és korhatáremelés: jó-e, ahogy a nyugdíjakhoz nyúlnának Matolcsyék?

Felrobbant a használt lakások piaca

A lengyelek Norvégiának is keményen üzentek az energiaszállítások miatt

Ukrán szóvivő: Oroszország hosszú távú katonai műveletre készül Ukrajnában

Most fogják csak igazán letámadni a vásárlókat a boltosok

Az Aldi 300 informatikust vesz fel, otthonról is végezhető a munka

Itt a vége: a finn atomerőmű építésnek még az engedélykérelmét is visszavonták

Akkora a szárazság, hogy már öntözik a búzát és a kukoricát
