Több mint két éven át tartó felújítás és százmillió korona (14 milliárd forint) elköltése után újjáéledt a legendás cseh szupervasút, a mai expresszvonatok méltó elődje - tudósított a Radio Praha. A vonatot, amely az 1930-as évektől kezdve kötötte össze Csehszlovákia két országát, nemes egyszerűséggel Slovenská Strela (Szlovák nyíl) néven ismerték.

A moráviai Prerov városában a vasút kétszáz szerelmese gyűlt össze, hogy megcsodálja az indulást Koprivnicébe, ahol a vonatot a Tatra vállalat múzeumában fogják kiállítani. A szerencsés keveseket, akik a motorkocsiban tehették meg ezt az utat, korabeli ruhában dolgozó felszolgálók várták. A berendezés és az étkészletek szintén korhűek.

QP | Quality Placement

A Szlovák nyíl 1936 nyarától szállította az utasokat Prága és Pozsony között, lerövidítve a menetidőt négy és fél órára. Ez volt akkor a leggyorsabb összeköttetés a két város között. A vonat egyedülálló elektromechanikus meghajtását Josef Sousedík vezetésével fejlesztették ki. Őt tarják a moráviai Edisonnak. Az elektromos motorok az induláshoz és a hegymenetekhez adtak segítséget.