Takimoto Maszatami, a Toyota Motor Corp. motorfejlesztésért felelős elnökhelyettese az Autoindustry internetes portál szerint azt mondta, hogy a költségcsökkentések eredményeként cége 2010 környékén ugyanolyan árréssel fogja tudni gyártani a hibrid hajtású autókat, mint benzinmotoros társaikat. A Toyota várhatóan ebben a hónapban adja el egymilliomodik hibrid autóját – a 2007-es értékesítési cél 430 ezer darab, szemben a 2006-os 313 ezerrel –, és Takimoto szerint 2020-ra ez a fajta meghajtás lesz a standard a japán gyártónál, értsd: minden autójukba Hybrid Synergy Drive nevű meghajtórendszerüket szerelik majd be hagyományos motorok helyett. A Prius gyártását idén 40 százalékkal, 280 ezer darabra emelik, de ez nem azt jelenti, hogy hosszú jövő elé néz a típus. Utódai már a jelenlegi akkumulátoroknál sokkal hatékonyabb, lítium-ion akkukat kapnak, amelyeket a cég a Matsushita Electric Industrial Co.-val együtt fejleszt. (A Nissan, a Nippon Electrickel, a Mitsubishi a GS Yuasával együtt dolgozik hasonló technológián, de a Toyota meg van győződve arról, hogy az övék lesz a legjobb aksi.) Takimoto ezzel egyidejűleg hangsúlyozta: az akkumulátorok technológiája még nagyon messze van attól, hogy egyedüli – konnektorból tölthető – energiaforrásként szolgáljon az autók számára. A hibridek ugyanakkor „beszólnak” a dízelmotoroknak is, amelyekkel szemben eddig drágaságuk volt a legnagyobb hátrányuk. A Toyota számításai szerint az Euro 5-6, illetve az annak megfelelő amerikai károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő dízelek gyártási költsége oly mértékben megnő, hogy áruk a mai hibrid motorokéval kerül egy szintre. Takimoto Maszatami várakozásai szerint a Toyota 2020-ra lesz képes a tisztán hidrogén üzemű üzemanyagcellás autók sorozatgyártására. Egy 500 kilométeres hatótávú prototípust hamarosan bemutatnak.