A statisztikai adatok nem tévednek: egyre kevesebb sört isznak a lengyelek a nagy melegben. Mint a sörfőzők munkaadó szövetsége közölte, iparuk rendkívül kiszolgáltatott az időjárási viszonyoknak - általában a meleg növeli a fogyasztást, de a mostani kánikula már túl soknak bizonyult, a Lengyelországban teljesen szokatlan 37-38 fokban már nem ugranak le a sarokra az emberek egy-két sörre. Úgy tűnik, a határ, ameddig a nyár a söriparnak dolgozik, 30 fok alatt van. Az összes forgalom több mint 50 százaléka május és szeptember közé esik.

Tavaly a lengyelek 4 százalékkal több, 37,8 millió hektoliter sört ittak az előző évinél, amire több mint 21 milliárd zlotyt (1400 milliárd forint) adtak ki, idén az ágazat már nem számít ilyen jó eredményre. A tavalyi évvel való összehasonlítás már csak azért is szinte reménytelen, mert 2012 eredményét igencsak megdobták az olyan monstre sportrendezvények, mint a labdarúgó Európa-bajnokság, ezért még azt is nagy sikernek tartanák, ha 1 százalékkal tudnák növelni az eladásokat.

Persze a botrányok sem tesznek jót - a népszerű Lech sör gyártója kénytelen kivonni a forgalomból 700 hektoliternyit híres itala alkoholmentes változatából. Mint a vizsgálatok kimutatták, ugyan lehet, hogy alkohol nincs benne, de tartalmában egyes anyagok szintje meghaladja a sörre vonatkozó előírásokat. A Kompania Piwowarska vállalat hangsúlyozta, hogy sörének, a Lech Free-nek nincs az egészségre káros hatása, és a folyamatosan a piacról visszavont mennyiség a cég kibocsátásának százalékban ki sem fejezhető töredéke csupán. Egy rosszul sikerült sorozatról van szó, aminek sem az íze, sem az illata nem volt megfelelő - vagyis büdös volt és rossz ízű. A hibát maga a gyártó vette észre, s azonnal értesítette az egészségügyi hatóságokat és a nyilvánosságot. Rögtön megtették a megfelelő lépéseket, így csak 20 ezer üveg jutott el belőle a piacra, ennek is sikerült már a felét visszahívni.

QP | Quality Placement