A megállapodást a két vállalat vezetői pénteken írták alá Bécsben az MTI szerint, miután az AUA-ban több mint 42 százalékkal bíró állami holding, az ÖIAG privatizációs bizottsága áldását adta az ügyletre.

A szerződés alapján a Lufthansa hozzávetőleg egymilliárd eurót fizet az AUA-ért. Az ÖIAG-részvények mindegyikéért jelképes összeget, egy eurócentet utal át - összesen 366 ezer eurót -, a kistulajdonosok pedig 4,44 eurót kapnak részvényenként. Az ÖIAG további 162 millió euróhoz jut az AUA üzleti eredményének függvényében.

A Lufthansa évi 80 millió euróra becsüli az egyesülésből fakadó szinergiákat, és úgy véli, hogy az AUA három év alatt kijuthat a veszteséges zónából. A vételi szerződéssel az egyik legnagyobb légitársaság jön létre Európában.

A megállapodás feltétele volt az is, hogy az osztrák állam 500 millió eurót magára vállal az AUA adósságából. Az osztrák légitársaság megtarthatja a nevét, székhelye Bécsben marad, és a hosszabb távokon saját flottájával repülhet.

Az osztrák kormány augusztusban határozta el a súlyos veszteséggel és adóssághalmazzal küszködő AUA privatizálását. A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolta a légitársaság 42,75 százalékát. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.

Az augusztusi privatizációs döntésben Bécs még kikötötte, hogy egy blokkoló kisebbségnek, azaz 25 százalék plusz egy részvénynek osztrák kézben kell lennie, a Lufthansa azonban nem zárja ki akár a száz százalékos tulajdonjog megszerzését sem.

A megállapodást az Európai Bizottság versenyjogi hivatalának is jóvá kell hagynia az osztrák állam adósság-átvállalása miatt. Az ügylet végére jövő májusban kerülhet pont.
QP | Quality Placement