A tavalyi felmérés megállapításai változást jelentenek a cégvezetők álláspontjának szempontjából, hiszen 2004-ben a vezérigazgatók még csak a költségcsökkentést tartották szem előtt.

 

A megkérdezett több mint 750 vezérigazgató háromnegyede sorolta az üzleti partnerekkel és a vásárlókkal való együttműködést az új ötletek legfőbb forrásai közé – írja az MTI.  Az elemzés szerint az együttműködés fontosságára helyezett hangsúly dacára sok cégvezető mégsem él ezzel az eszközzel. A tanulmány az együttműködés és a pénzügyi teljesítmény közötti összefüggésre is rámutat. A nagyobb bevételnövekedést elérő cégek a külső források lényegesen jelentősebb felhasználásáról számolnak be, mint a lassúbb növekedésű cégek. A kimagasló teljesítményű cégek 30 százalékkal több külső erőforrást használtak fel, mint a náluk rosszabbul teljesítők.

 

Az innovációval összefüggésben az elemzés kimutatta, hogy a vezérigazgatók a belső korlátokat sokkal jelentősebbnek ítélték meg, mint a külső akadályokat. A vezérigazgatóknak azonban csak harmada volt hajlandó vállalni a belső korlátok lebontását azzal, hogy saját hatáskörébe vonta az innovációs tevékenységet. Az innovációért vállalt felelősség tekintetében a tanulmány a földrajzi elhelyezkedés függvényében éles különbségeket tár fel. Például Japánban, Kínában, Koreában és Kelet-Európában a vezérigazgatók 47 százaléka befolyásolja alapvetően az innovációt, szemben az indiai, illetve Amerikai Egyesült Államok-beli 20 százalékkal.