A tavalyi felmérés megállapításai változást jelentenek a cégvezetők álláspontjának szempontjából, hiszen 2004-ben a vezérigazgatók még csak a költségcsökkentést tartották szem előtt.
A megkérdezett több mint 750 vezérigazgató háromnegyede sorolta az üzleti partnerekkel és a vásárlókkal való együttműködést az új ötletek legfőbb forrásai közé – írja az MTI. Az elemzés szerint az együttműködés fontosságára helyezett hangsúly dacára sok cégvezető mégsem él ezzel az eszközzel. A tanulmány az együttműködés és a pénzügyi teljesítmény közötti összefüggésre is rámutat. A nagyobb bevételnövekedést elérő cégek a külső források lényegesen jelentősebb felhasználásáról számolnak be, mint a lassúbb növekedésű cégek. A kimagasló teljesítményű cégek 30 százalékkal több külső erőforrást használtak fel, mint a náluk rosszabbul teljesítők.
Az innovációval összefüggésben az elemzés kimutatta, hogy a vezérigazgatók a belső korlátokat sokkal jelentősebbnek ítélték meg, mint a külső akadályokat. A vezérigazgatóknak azonban csak harmada volt hajlandó vállalni a belső korlátok lebontását azzal, hogy saját hatáskörébe vonta az innovációs tevékenységet. Az innovációért vállalt felelősség tekintetében a tanulmány a földrajzi elhelyezkedés függvényében éles különbségeket tár fel. Például Japánban, Kínában, Koreában és Kelet-Európában a vezérigazgatók 47 százaléka befolyásolja alapvetően az innovációt, szemben az indiai, illetve Amerikai Egyesült Államok-beli 20 százalékkal.
Legolvasottabb

Telex: nyithatnak a vendéglátóhelyek teraszai, jöhetnek a rendezvények

Döntött az Aldi: ezek a termékek biztosan hiányozni fognak a jövőben

Figyelmeztetést kaptak a kínai vakcinával oltottak: "védekezzen úgy, mintha nem lenne beoltva"

Orbán Viktor: nyithatnak a teraszok hamarosan, mégsem kezdődik meg mindenhol a tanítás

Koronavírus: megérkeztek a friss adatok

Meddig nyújt védelmet a Moderna-oltás?

Jó hírt kaptak a Huawei-telefonosok

Megoldás a kínai vakcinával oltottaknak - pénzért
