A csoport a 2500 németországi kisalkatrészgyártó munkahelyéből 1000-et veszélyeztetve lát, ha a cég továbbra is a csoporton belül gyártja az eszközöket, ahelyett, hogy kiválna a szervezetből - mondta egy forrás a Reutersnek, aki ismeri az üzemi tanácsnak és a szakszervezeteknek bemutatott terveket.

A négy hónappal ezelőtt felvázolt átalakítás értelmében az Airbus németországi Premium Aerotec egységét szétválasztanák, egy részét más Airbus gyártóüzemekkel egyesítenék, a többit pedig egy új, kis tömeggyártású "részletalkatrészekre" szakosodott vállalkozásba vonnák be, amelyet leválasztanának a fő cégről. A Premium Aerotec elsősorban Augsburgban és a Bréma melletti Varelben gyárt alkatrészeket kereskedelmi és katonai repülőgépekhez.

Az egység évek óta veszteséges, és az Airbus azzal érvel, hogy egy új tulajdonossal a versenytársaknak is dolgozhatna, vagy más iparágakból is szerezhetne ügyfeleket, és így jobban kihasználhatná a munkaerő kapacitását.

A repülőgépgyártó korábban azt mondta, hogy számításai szerint a Premium Aerotec 25-30 százalékkal drágábban szállít be, mint más cégek. Az Airbus nem kívánt nyilatkozni, amikor arról kérdezték, hogy hány munkahely kerül veszélybe az átszervezés során. Viszont arra ígéretet tett, hogy megvizsgálja az alkatrészgyártás jövőjét a csoporton belül.

Az IG Metall szakszervezet ellenzi a kiválást, mivel munkahelyek leépítésétől és kedvezőtlenebb munkakörülményektől tart az egység szétválása után, ahol az Airbus repülőgépek törzseit is összeszerelik.

A kérdés közben politikai dimenziót is kapott: Olaf Scholz pénzügyminiszter, a szociáldemokraták (SPD) kancellárjelöltje, hétfőn "szolidaritási látogatást" tervez a vareli Premium Aerotecnél.