Az éveken át veszteséges, és csak állami gyámkodás mellett életben tartható fuvarozót tavaly vitték csődbe az EU követelésére. Helyén új, kisebb vállalatot hoztak létre, de a márkanév használati jogait átmentették az új korszakba.

A terv, hogy az új céget legálisan feltőkésítsék és a régi néven működhessen tovább. A Reuters kérdésére két, a tárgyalásokat jól ismerő személy azt érzékeltette, hogy akár napokon belül megszülethet az üzlet. A Lufthansa szóvivője nem kívánt nyilatkozni, de megismételte azt a korábbi kijelentést, amely szerint a német légitársaság nyitott az ITA-val való együttműködés lehetőségére - olvasható portálon.

Az olasz sajtóban megjelent korábban, hogy az ITA azért vette meg az Alitalia márkanevét a kormánytól kilencvenmillió euróért, nehogy azt más légitársaság megszerezze, és ezzel teljesen összezavarja a piacot. Az ITA az indulás óta 170 millió eurós mínuszt termelt, és a cég vezetése az Alitalia brand visszatérésétől reméli a forgalom felfutását.

Egy parlamenti meghallgatáson a menedzsment azt mondta, az ITA és az Alitalia brandet párhuzamosan szeretnék használni, mint például a Lufthansa használja az Eurowings diszkont nevét, de azt kizárta, hogy az Alitalia lenne az ITA diszkont almárkája.

Alfredo Altavilla, az ITA Airways vezérigazgatója novemberben a Handelsblatt német gazdasági lapnak nyilatkozva közölte, hogy  a légitársaság nem sokáig szeretne független maradni. Azt mondta, abban bíznak, hogy a céget valamelyik nagy fuvarozó vállalat előbb-utóbb felvásárolja, és reményét fejezte ki, hogy a Lufthansa is a kérők között lesz.

Az Alitalia 75 év után tavaly október 14-én fejezte be a működését. Az Alitalia név összeforrt az olasz nemzeti imázzsal és a turisztikai vonzerővel, ezért hasonló érzelmi hullámokat vetett a megszűnése, mint idehaza a Malév tíz évvel ezelőtti leállása. Az olaszok azonban, úgy tűnik, nem nyugodtak bele légi szolgáltatójuk végleges eltűnésébe.