Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Lada típust gyártó legnagyobb orosz autóipari cég, az AvtoVAZ kénytelen ideiglenesen leállítani a gyártást, miután kiapadtak az alkatrész utánpótlásai – írja a Totalcar.

A kényszerleállás hátterében minden bizonnyal az Oroszországgal szemben bevezetett nyugati szankciók állhatnak, amelyeknek megfelelően a nyugati beszállók közül sokan már nem hajlandóak alkatrészt küldeni az orosz autóipari vállalatnak.

Az AvtoVAZ egyelőre ahhoz a megoldáshoz folyamodott, hogy előrehozta a nyárra tervezett háromhetes leállását, hogy addig is kitalálják a B-tervet, az autógyártást miként folytathatnák.

A szünet eredetileg július 24-étől indult volna, ám jelenleg úgy tűnik, hogy kénytelenek már május végétől bezárni a gyárat, mert addigra fognak elfogyni a még meglévő készletek.

2022-ben összesen nagyjából 200 olyan alkatrész került az AvtoVAZ termékeibe, ami nyugati beszállítóktól érkezett és most nem tudnak hozzájutni.

Padlót fogott az orosz autópiac

Több évtizedes mélypontra, 626 300 darabra zuhant az értékesített új autók száma Oroszországban tavaly, éves összehasonlításban 59 százalékkal csökkent az új gépjárművek forgalma. A teljes piac több mint 60 százaléka öt márkára korlátozódott, a Ladára (19,6 ezer darab), és négy kínai gyártó termékére: Chery (7,8 ezer darab), Geely (4,5 ezer darab), Haval (4,4 ezer darab). Oroszországban az autóeladásokat tekintve a legjobb év 2012 volt, akkor csaknem 3 millió új autó talált vevőre. Az ország elleni nemzetközi szankciók és a gazdasági visszaesés miatt az autópiaci forgalom 2012 és 2016 között csaknem ötven százalékkal esett vissza. 2019-ben 1,759 milliót, 2020-ban 1,6 milliónál is kevesebb új autót értékesítettek az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB adatai szerint.