Ezen már semmi nem változtathat - idézi a lap a vezérigazgatót. Az évből eltelt 11 hónapban az Audi 1,19 millió, a Mercedes 1,14 millió autót adott el. Az éllovas azonban változatlanul a BMW, 1,51 millió értékesített autóval.

A Mercedes évtizedeken keresztül vezette az eladási listát a német autógyárak prémium kategóriájában. Az ezredforduló környékén azonban gyökeres fordulat következett be. Az Audi az elmúlt évtizedben a Credit Suisse által készített tanulmány szerint átlagosan évi 6,4 százalékkal növekedett, míg a Mercedes mindössze 1,5 százalékkal, a BMW pedig 4,7 százalékkal.

Az Audi a kínai piacon megszerzett domináns szerepének köszönheti kimagasló növekedési ütemét. Az idén novemberben az Audi 69 százalékkal több autót adott el Kínában mint 2010 novemberében. A világ második legnagyobb autópiacán az Audi az idén már 283 600 autót adott el, míg a Mercedes 170 112 autót.

Rupert Stadler jövőre az európai eladásokban stagnálásra, esetleg csökkenésre számít, míg az ázsiai és dél-amerikai piacokon, valamint az Egyesült Államokban lendületes növekedésre.

Magyar cégeknek 50 milliárdos megrendelést adott az Audi Motor Hungaria

A 900 millió eurós győri Audi-beruházás építési, infrastrukturális munkáira a világcég eddig 200 millió euró értékben szerződött, ennek döntő részére magyar vállalkozásokkal, ami így több mint 50 milliárd forintos forgalmat jelent a magyar építőiparnak - mondta Johannes Roschek, az Audi magyarországi pénzügyeiért felelős ügyvezető igazgatója sajtóbeszélgetésen Győrben.
A motor- és az alkatrészgyártás területén mintegy hetven magyar beszállítóval dolgozik a győri Audi Motor Hungaria Kft., a 2013-ban induló járműgyártás azonban külföldi beszállító cégeket is vonz Magyarországra. Az Audi ezért beszállítói park létrehozásáról tárgyal a magyar kormánnyal és Győr várossal, döntés a helyszínről még nem született - mondta Roschek.