A válság padlóra küldte az európai újautó-piacot novemberben: az európai iparági szövetség, az ACEA adatai szerint 932,5 ezer gépkocsit értékesítettek, ami az egy évvel korábbinál 25,8 százalékkal kevesebb. Az EU-bővítés óta nem volt példa ekkora visszaesésre, előtte is csak 1999-ben és 1993-ban jegyzett föl hasonlót a statisztika.
Az év első 11 hónapjában összesen 13,8 millió autót regisztráltak, ami 2007 azonos időszakához képest 7,1 százalékos csökkenést jelent.

A novemberi adatok alapján a piac szinte egyformán szűkült Nyugat- és az eddig szépen teljesítő Kelet-Európában, ami alól csak Finnország, Lengyelország és Csehország jelentett kivételt.

Az összeurópai piac több mint 90 százalékát adó EU15- és EFTA-országokban a visszaesés mértéke a 3,5 százalékos portugáliai, valamint az 55,9 százalékos írországi érték között alakult november hónapban. A jelentősebb piacok között a közel 50 százalékos zuhanást felmutató spanyolt érintette a leginkább a vásárlások visszafogása, majd a brit (-36,8), az olasz (-29,5) és a német (-17,7) következett.
A 11 havi adatok alapján a nyugat-európai eladások 7,6 százalékkal csökkentek éves összevetésben úgy, hogy a franciaországi regisztrációk száma 0,8 százalékkal emelkedett, a németországiaké 1,5, a briteké 10,7, az olaszoké 13,4, a spanyoloké 26 százalékkal esett vissza.

A válság és az attól való félelem megtörte az új EU-tagállamok többségét, bár a csehországi eladások novemberben 2, a lengyelországiak pedig közel 11 százalékkal múlták fölül az egy évvel korábbit. A magyarországi piac ugyanakkor több mint 28 százalékkal zuhant meg, a romániaiai közel kétszer ekkora ütemben, bő 53 százalékkal lett kisebb.
A 11 havi adatokat tekintve több mint 7 százalékkal estek vissza a magyarországi és a romániai eladások, miközben a cseh és a lengyel piac 9 százalék feletti ütemben bővült.

Az egyes, nagyobb piacrészesedéssel rendelkező gyártókat tekintve a piaci átlagnál kevésbé estek vissza a VW-, a Fiat-, a Ford-, a Daimler- és a Renault-csoport eladásai, így a szűkülő piacon növelni tudták tortaszeletüket. Az igaz ugyanakkor, hogy a francia társaságnál ez alapvetően a Daciák nyugat-európai sikerének tudható be. A magyarországon meglehetősen népszerűtlen román márka EU15- és EFTA-eladásai az év első 11 hónapját tekintve több mint 43 százalékkal nőttek, így nyugat-európai piacrészesedése 0,7 százalékra emelkedett, ami megegyezik a Smart vagy a Chrysler tortaszeletével és meghaladja a Saabét. A teljes európai piacot tekintve más a kép, a novemberi eladások 16 százalékos visszaesést mutatnak, nyilván nem kis részben a romániai piac megzuhanásának köszönhetően.