Az SA azért döntött a csőd bejelentése mellett, mert a szlovák kormány mindeddig nem volt hajlandó kifizetni a légitársaság 171 millió koronára (kb. 1,2 milliárd forint) rúgó korábbi adósságait, amire az akvizíciós szerződésben vállalt kötelezettséget. A szlovák légitársaság egyébként már egyetlen repülőgéppel sem rendelkezik, miután három gépből álló parkjából kettőt az AUA, egyet pedig egy lízingtársaság foglalt le adósságai fejében. Pozsony eredetileg 2006 végéig kapott haladékot az adósságtörlesztésre, ám máig nem lépett az ügyben, ezért az AUA nem hajlandó tovább finanszírozni az SA működését. A már évek óta agonizáló SA többségi tulajdona 2004 óta van osztrák kézben, a kisebbségi részvénycsomag pedig állami tulajdonban maradt. A társaság, amíg működött, Pozsony–Brüsszel és Pozsony——Moszkva vonalon működtetett járatokat.