Az orosz utakon egyre több Porsche, Bentley és Rolls-Royce fut, miközben az autópiac 36 százalékkal zuhant tavaly - írja az Autonews.

Az olcsó rubel előnyeit pont a nagyon gazdagok élvezhetik, hiszen ha dollárban tartják a pénzüket, akkor jóval olcsóbban tudnak hozzájutni azokhoz a kocsikhoz, amelyek árát még akkor határozták meg rubelben, mikor az erősebb volt. Egy Porsche 911 Turbo S cabriolet például 11,8 millió rubelbe kerül amely jelenleg valamivel több mint 150 ezer dollár. Eközben Amerikában egy ilyen kocsiért 200 ezer dollárt is elkérnek.

Az összevetés kedvéért: egy Lada Granta 369 ezer rubelbe kerül, az orosz átlagbér pedig havi 42 700 rubel, vagyis egy átlag orosznak több, mint egy évig kell spórolnia egy ilyen autóra.

Magyarországon sem filléres tétel egy Lada

Itthon a Lada Granta 2 milliós alapárral indul, amely 160 ezer forintos nettó átlagbérrel számolva azt jelenti, hogy egy magyar autósnak is több, mint egy évig kell gyűjtenie, feltéve, hogy semmi másra nem költ.

Volt idő, amikor három Mercedes volt az országban

A hetvenes években hivatalosan három Mercedes futott az orosz utakon. Az egyik Brenyevé volt, a másik Anatolij Karpov sakkmesteré, a harmadik pedig Vlagyimir Viszockij színészé. Azóta persze más idők járnak, ám az alacsony olajárak és a Moszkva elleni szankciók a három német prémiumgyártó eladásait is megtépázta.

Ezzel szemben a Bentley 7, a Rolls-Royce 5 százalékkal adott el több kocsit tavaly. Porschéból 12, Lexusból 6 százalékkal fogyott több.

A legdrágább autó, amelyet az orosz piacon most kapni lehet, a Rolls-Royce Phantom, amelyért 50 Lada árát, 19 millió Rubelt kérnek.

 

QP | Quality Placement