Úgy tűnik, nem volt őszinte az amerikai autósok elpártolása a benzinzabáló hobbi-terepjáróktól és kisteherautóktól. A Ward's Auto benzinfogyasztási indexének alakulása arra utal, hogy a gazdasági helyzet javulásával máris jobban fogynak ezek az autófajták, pedig a válság elmélyülésekor szabadesésben zuhant a kereslet irántuk. A mutató adatainak trendje az elmúlt öt évben világosan jelezte, hogy a vásárlók a gazdaságosabb autókat keresik. Az újonnan értékesített személyautók átlagfogyasztása 22,3 mérföld/gallonra (9,4 liter/100 kilométer) nőtt áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, ám a 0,5 százalékos javulás a legkisebb emelkedés a Ward's adatgyűjtésének kezdete óta. Az ok egyértelmű: a SUV-ok és társaik aránya a piacon 49,6 százalékra ment fel az egy évvel korábbi 47,8-ról. Mindezek alapján könnyen elképzelhető, hogy a következő hónapokban növekedni fog az üzemanyag-fogyasztási index.