Az ütős tegnapi bejelentés után, miszerint a General Motors (GM) mégsem adja el az Opelt a Magna autóalkatrész-gyártó vezette kanadai-orosz konzorciumnak, ma már inkább mézesmadzag került előtérbe. A GM kiszivárogtatta, hogy nagyjából ugyanakkora, az Opel létszámának ötödét kitevő, tízezres leépítést tervez, mint amilyenben a Magna lényegében megállapodott a Opel-üzemeknek helyet adó európai országok kormányaival. Az amerikai tulajdonos meg kívánja tartani a bochumi bázist, igaz, karcsúsított formában. Ez fontos gesztus Angela Merkel kancellárnak, aki a választások előtt ígéretet tett arra, hogy nem zárnak be németországi Opel-gyárat. Ugyanakkor az eisenachi üzemben szüneteltethetik a termelést, az antwerpeni gyár sorsa pedig megpecsételődni látszik. A GM-nek szüksége van a német kormány segítségére, mert az Opel átszervezéséhez szükséges hárommilliárd euró kétharmadát nem igazán tudja más forrásból előteremteni. Most úgy látszik, hogy nem a pénz megszerzése lesz a gond, hanem az autógyártó és a német fél közötti kapcsolatok rendezése, a bizalom helyreállítása. Nem kell ilyesmivel számolnia viszont az amerikaiaknak Lengyelországban, ugyanis Waldemar Pawlak, gazdasági miniszter kijelentette, hogy Varsó biztatóbbnak látja a lengyel Opel-gyár jövőjét a GM kezében annál, amit a kanadai-orosz tulajdonos ígért volna.