A H&M második negyedéves eredménye felülmúlta az elemzői becsléseket, mivel a vásárlók szabályosan elkapkodták az alacsony árú, nagy akciókkal hirdetett fast-fashion darabokat - írja a Business of Fashion.

A svéd divatárú-kiskereskedelmi lánc adózás előtti nyeresége harmadával 4,78 milliárd koronára (470 millió dollár) nőtt a májusig tartó 3 pénzügyi hónapban.

Ennek ellenére a H&M azt közölte, hogy az ukrajnai háború okozta gazdasági bizonytalanságok miatt akár 6 százalékkal csökkenhet az eladásuk júniusban.

A H&M és a rivális kiskereskedelmi láncok egyébként az eladások fellendülését tapasztalták az elmúlt időben, mivel a fogyasztók két év után - amelyet többnyire otthon töltöttek - felfrissítették ruhatárukat. Ugyanakkor az emelkedő árak, az energiától kezdve a közlekedésen át, az élelmiszerekig mindenhol megterhelik a vásárlók költségvetését és megingatják a bizalmukat. 

A vállalat szerint emellett az is visszaveti őket, hogy Kína egyes részein a H&M bojkott alá került, mert a vállalat nem volt hajlandó a Hszincsiang régióból származó gyapotot felhasználni. A vállalat ezért bezárja egyik sanghaji zászlóshajóját, míg Oroszországban az inváziót követően szüneteltette az eladásokat.