A H&M második negyedéves eredménye felülmúlta az elemzői becsléseket, mivel a vásárlók szabályosan elkapkodták az alacsony árú, nagy akciókkal hirdetett fast-fashion darabokat - írja a Business of Fashion.
A svéd divatárú-kiskereskedelmi lánc adózás előtti nyeresége harmadával 4,78 milliárd koronára (470 millió dollár) nőtt a májusig tartó 3 pénzügyi hónapban.
Ennek ellenére a H&M azt közölte, hogy az ukrajnai háború okozta gazdasági bizonytalanságok miatt akár 6 százalékkal csökkenhet az eladásuk júniusban.
A H&M és a rivális kiskereskedelmi láncok egyébként az eladások fellendülését tapasztalták az elmúlt időben, mivel a fogyasztók két év után - amelyet többnyire otthon töltöttek - felfrissítették ruhatárukat. Ugyanakkor az emelkedő árak, az energiától kezdve a közlekedésen át, az élelmiszerekig mindenhol megterhelik a vásárlók költségvetését és megingatják a bizalmukat.
A vállalat szerint emellett az is visszaveti őket, hogy Kína egyes részein a H&M bojkott alá került, mert a vállalat nem volt hajlandó a Hszincsiang régióból származó gyapotot felhasználni. A vállalat ezért bezárja egyik sanghaji zászlóshajóját, míg Oroszországban az inváziót követően szüneteltette az eladásokat.
Kövesse a Napi.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Újabb sötét felhő tűnt fel a láthatáron Magyarország felett

Hiába indult meg minden mozdítható tanker dízellel Európába, Magyarországnak nem juthat a szállítmányból

Sajátos kivándorlás indulhat Németországból

Akkugyártó nagyhatalom lesz Magyarország, de nagy árat fizetünk érte

Tovább folytatódik Észak-Erdély botrányos szappanoperája
Kitálalt a leszerelt orosz katona: nagyobb a baj, mint sokan gondolják

OTP: változnak a fizetések

Spórol a Lidl, a Spar és a Tesco a vásárlóknak is
